השוק

הממונה על השכר באוצר מטיל פצצה: הורה על ניכוי שכר למורים

הממונה על השכר באוצר יצא במהלך חריג בו הוא דורש מהרשויות המקומיות לנכות משכרם של המורים ששבתו לפני שבועיים. בנוסף הורה על ניכוי המקדמה שקיבלו בסך של כ-2,400 שקל
מערכת ice | 
אפי מלכין (צילום Magma Images, דוברות משרד האוצר, shutterstock)
בעקבות פיצוץ המשא ומתן בין משרד האוצר לארגון המורים והשביתה שהתקיימה בעקבות זאת, אפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר, הורה לרשויות המקומיות לנכות כסף ממשכורות המורים. מלכי הורה להוריד 5% משכר מורה שהחליט לא לתת ציון מגן לכל כיתה וכ-2.5% משכרו של מורה שלא הגיע לאסיפת הורים או לטיול שנתי. 
 
בנוסף, מלכין הורה לנכות משכר המורים את המקדמה שקיבלו בסך של כ-2,400 שקל על חשבון הסכם תוספות השכר. השביתה שהתקיימה ב-28.3.2024 נפתחה לאחר שארגון המורים ומשרדי האוצר והחינוך לא הצליחו להגיע בשנתיים האחרונות להסכמות בנוגע להסכמי שכר.
במכתב מיוחד שמלכין שלח לרשויות המקומיות הוא הסביר את הסיבה לצעד הדרסטי: "מטרה מרכזית בחטיבה העליונה היא קיום תהליך לימודי אשר בסיומו יוכל תלמיד לגשת בהצלחה לבחינת הבגרות. קבלת ציון ובמועדו היא אבן דרך משמעותית מאוד בתהליך זה על אחת כמה וכמה, ציון שמהווה חלק מציון הבגרות הכולל של התלמיד."
הוא הוסיף וכתב: "הציונים לאורך הדרך מהווים אינדיקציה חשובה לעובד ההוראה ולתלמיד בתוך התהליך ומאפשרים לתלמיד לקבל החלטות מושכלות בכלכול צעדיו לקראת מבחן הבגרות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה