השוק

אדוארדו אלשטיין ישלם 143 מיליון שקל? ניצחון למחזיקי האג"ח של אי.די.בי

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ערעור שהגישה חברת אירסה שבשליטת בעל השליטה לשעבר באי.די.בי אדוארדו אלשטיין. השופטת תמר אברהמי דחתה את טענת אירסה כי היא חברה זרה נטולת נכסים בארץ וכי המבנה שלה מוחרג במכוון מסמכות השיפוט - וכך המשפט של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי צפוי להתחיל בישראל
מערכת ice | 
אדוארדו אלשטיין וחברת אירסה (צילום ויקיפדיה)
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ערעור שהגישה חברת אירסה שבשליטת בעל השליטה לשעבר באי.די.בי אדוארדו אלשטיין. בית המשפט קבע כי תביעת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי נגד אירסה תתקיים בישראל. השופטת תמר אברהמי דחתה את טענת אירסה כי היא חברה זרה נטולת נכסים בארץ וכי המבנה שלה מוחרג במכוון מסמכות השיפוט.
על פי דיווח כלכליסט, אי.די.בי שהיתה בשליטת אלשטיין ואירסה התחייבה ב-2019 להעביר למחזיקי האג"ח שלה 210 מיליון שקל בשלושה תשלומים. נאמני אי.די.בי אופיר נאור ורנן גרשט תבעו את אירסה והחברה-הבת דולפין שבאמצעותה שלטה באי.די.בי על יתרת החוב שהסכמה ב-143 מיליון שקל. נאור יוצג בידי עו"ד עמית פינס ועומר זלצברג. 
 
בית המשפט קבע בשתי החלטות כי לא מדובר בתביעת סרק ודחה את הטענה שאירסה היא לא בעלת דין ראויה ונכונה. במסגרת ההליך, טענה אי.די.בי שאירסה מתנהלת בחוסר תום לב דיוני ונוקטת שרשרת פעולות סרק על מנת לדחות את הקץ בניסיון לחמוק מהתחייבויותיה וביחד עם דולפין ופועלת לעכב את בירורה של התובענה.
בית המשפט ביקר את התנהלותה של אירסה וציין כי אירסה העלתה טיעונים שיש בהם קושי לא מבוטל וגם פעלה באופן דיוני שיכול לחזק את טענות אי.די.בי בנוגע לחוסר תום לבה. עם דחיית הערעור צפוי להתחיל המשפט בתביעה של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי בגין החוב. אלשטיין הפסיד את השליטה באי.די.בי לאחר שסירב להעביר את התשלומים שהתחייב לבעלי האג"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה