השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן הכספית עם התשואה הגבוהה במרץ

הקרנות הכספיות ממשיכות לספוג כסף מהציבור הרחב והן למעשה הכוכבות של השנים האחרונות בשוק ההון. אז כדאי לראות את התשואות שהקרנות האלה מניבות לאורך זמן - ואלה הקרנות הכספיות עם התשואה הגבוהה בחודש מרץ
ניצן כהן | 
וול סטריט, הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדם שולדמן)
הקרנות הכספיות שמנוהלות על ידי המשקיעים המוסדיים, הן האופנה של השנים האחרונות בשוק ההון ויש בזה היגיון. באופן עקרוני הקרנות הכספיות אמורות להצליח, לאורך זמן להניב תשואות שקרובות לריבית הבנק המרכזי וזאת לעומת הפיקדון הבנקאי שמשאיר סוג של רווח לבנק. אבל גם כאן יש היגיון כי בפיקדון בנקאי אין סיכון בעוד בקרן כספית, לפחות באופן תיאורטי, קיים סוג של סיכון. קטן אמנם, אבל קיים.
כך או אחרת אנחנו עדיין נמצאים בתהליך אינפלציוני ומכאן שהקרנות הכספיות נהנות מסוג של הגנת מס וזה חשוב כי באופן עקרוני אם הפיקדון הבנקאי נותן מלכתחילה ריבית נמוכה יחסית לריבית הבנק המרכזי, ומזה עוד מורידים מס (15% נומינלי) הרי שהלקוח בסוף התהליך נשאר עם רווח קטן - יחסית.
 
אם כן, בחודש מרץ המשיכו הקרנות הכספיות הדולריות להניב את התשואות הגבוהות ביותר וזה נובע משני גורמים. הגורם הראשון והבסיסי הוא הריבית בארה"ב שעדיין גבוהה ולא נראה שהיא צפויה לרדת בחודשיים הקרובים.
הסיבה השני היא שער החליפין של הדולר שהוא מאוד תנודתי בשנה האחרונה כשהתנודתיות הזו החלה בחוקי המהפכה המשפטית והמשיכה באסון של ה- באוקטובר ובמלחמה שלאחריו. כרגע התנודתיות של הדולר מיוחסת למנעד שבין הסכם לשחרור החטופים להתלקחות צבאית בזירות חדשות. כך או אחרת, זה דירוג הקרנות הכספיות לחודש מרץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה