השוק

ההונאה הגדולה בהיסטוריה: עונש מוות נגזר על טייקונית הנדל"ן

בית המשפט בווייטנאם גזר על טייקונית הנדל"ן, טורונג מיי לאן, גזר דין מוות, זאת בעקבות הונאה והענקת שוחד בגובה 300 מיליארד דונג (כ-12.5 מיליארד דולר), בה הורשעה
מערכת ice | 
בית משפט (צילום unsplash)
דרמה ענקית התרחשה היום (חמישי) בפרשת ההונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של וייטנאם ואחת הגדולות בהיסטוריה כולה, אחרי שבית המשפט בהו צ'י מין סיטי שבווייטנאם גזר על טייקונית הנדל"ן, טורונג מיי לאן, גזר דין מוות, זאת בעקבות הונאה והענקת שוחד בגובה 300 מיליארד דונג (כ-12.5 מיליארד דולר), בה הורשעה.
למעשה, מדובר כאמור בהונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה, במסגרתה גם נפגעה המדינה עצמה מאוד, אחרי שטורונג מיי לאן, שהחזיקה בתפקידי מפתח במדינה, ביצעה הונאות ועבירות שהגיעו עד לכדי פגיעה של 3% בתמ"ג של המדינה.
 
למעשה, היא אפשרה ליותר מ-2,500 אנשים לקבל הלוואות בסכומים שהגיעו ל-27 מיליארד דולר, זאת בזמן שהיא ניהלה את בנק ההשקעות הגדול ביותר במדינה בצורה לא חוקית, במשך 10 שנים, עד לשנת 2022.
מדובר בעונש נדיר במיוחד, שכן הוא ניתן במסגרת הונאה כלכלית, אך באופן כללי עונש מוות הוא לא דבר חריג במדינה הקומוניסטית. מי שעוד הורשע בפרשייה המטלטלת הוא מי שניהל את בנק ההשקעות תחתיה, שהורשע בקבלת שוחד בגובה 5.2 מיליארד דולר ונשלח למאסר עולם.
בית המשפט קבע כי היא תפצה את המדינה ביותר מ-26 מיליון דולר, ואחת הסיבות המרכזיות בגללן ניתן לה גזר דין מוות היא אי היכולת להחזיר את הסכומים המדוברים למדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה