השוק

מנהלת הכסף הגדולה בעולם: הסלמה במזה"ת - סכנה לכלכלה האמריקאית

בית ההשקעות הגדול בעולם, בלקרוק, הוציא עדכון ללקוחות שלו, עדכון הנוגע בין היתר למלחמה במזה"ת; בבית ההשקעות אומרים שהסלמה במלחמה עלולה להיות סכנה לכלכלה האמריקאית שכן היא תביא לעלייה במחירי הנפט ומכאן לעלייה באינפלציה
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המתיחות במזרח התיכון, מתיחות שהגיעה לשיא במתקפה של איראן על ישראל וההצלחה של מערכי ההגנה האווירית של ישראל כמו גם הקואליציה שהפכה להיות מוחשים הרבה יותר, גורמת למחשבות נוספות בעולמות ניהול הכסף. בלקרוק היא מנהלת הכסף הגדולה בעולם ומכאן החשיבות להבין איך הם רואים את הדברים.
אם כן, בלקרוק לא הוציאו נייר מסודר על הסיכונים במזרח התיכון אולם בסקירה השבועית שלהם הם כתבו אולי את הברור מאליו, אבל גם זה צריך להיאמר כשאנחנו מנסים להבין את מכלול האינטרסים האמריקאי.
 
בבלקרוק כותבים כי באופן עקרוני הם צופים לירידה או לפחות להיעדר צמיחה בהוצאה הפרטית של הצרכנים האמריקאים וכן אם תהיה ירידה, אפילו קלה במחירי הסחורות ניתן יהיה להכניס את האינפלציה לשליטה ומכאן תהליך הורדת הריבית יתחיל. הסיכון לכל התהליך הזה הוא הסלמה במלחמה במזרח התיכון וגלישה לעימות ישיר ובלתי נשלט בין איראן לישראל.
עימות כזה, עלול להביא לעלייה במחירי הנפט כשיש אנליסטים שמסמנים את קו ה-100 דולר לחבית במקרה של אסקלציה, ועלייה במחירי הנפט המשמעות הישירה שלה היא עלייה באינפלציה ומכאן קושי להתחיל את הורדות הריבית וזה כבר משהו שהאמריקאים מכניסים למכלול השיקולים שלהם.
"כלכלת ארה"ב והרווחים של החברות איתנים כותבים כלכלני בלקרוק "מה שמניע את המניות לשיאים, למרות החששות מאינפלציה והמתיחות הגיאופוליטית. הרווחים ברבעון הראשון צפויים להפגין עוצמה גם מעבר לחברות הטכנולוגיה, במיוחד בתחומי התעשייה והחומרים, הנתמכים מעליית מחירי הסחורות.
"הסנטימנט בשוק עשוי להישאר חיובי אם ירידת מחירי הסחורות תקזז את דאגות האינפלציה, מה שעשוי להוביל להורדת הריבית של הפדרל ריזרב. עם זאת, הסלמה במתיחות במזרח התיכון מהווה גורם סיכון לעלייה ממושכת במחירי הנפט" הם אומרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה