השוק

שוק המט"ח: אחרי ראלי של 3% מתחילת החודש, הדולר נרגע

המתיחות עם איראן והמתקפה שלה על ישראל הביאו את הדולר לעלייה חדה של 3% מתחילת החודש; הבוקר נרגע מעט המסחר במט"ח והדולר נחלש ב-0.3%; עליות בבורסה ובחוזים על המדדים האמריקאים
ניצן כהן | 
הדולר יורד (צילום shutterstock)
אחרי הסערה שהייתה החודש בשוק המט"ח, נרגע מעט המסחר והדולר יורד ב-0.3% לרמה של 3.759 שקל. האירו נחלש ב-0.15% והלירה שטרלינג נסחרת מול השקל ללא שינוי.
אם כן, מה שקורה בשוק המט"ח בתקופה האחרונה קשור קשר ישיר להערכות המצב הנוגעות למלחמה וכאן אנחנו רואים שההתחזקות המשמעותית של הדולר החלה כשגבר האיום של איראן על ישראל, שיאו במתקפה ולאחר מיכן חוסר הוודאות לגבי התגובה של ישראל. ככל שנקפו השעות התגברו הסיכויים שההתנהלות מול איראן תהיה כמו ההתנהלות במלחמה בכלל, וזה למעשה הפער הגדול בין נאום הרהב למעשים בפועל.
 
נתונים שיש לשים אליהם לב והם נוגעים לנתוני המקרו. בישראל ובארה"ב האינפלציה חזרה להרים ראש ומכאן שהבנקים המרכזיים יתקשו להוריד את הריבית בתקופה הקרובה וזה אומר שהמשקיעים צריכים לכלכל את צעדיהם בתבונה וזה יוצר תנודתיות במסחר.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב נוגע למלחמה באופן כללי כשבארה"ב מדברים על חשש מפני מצב בו הנפט יגיע לרמות של 100 דולר לחבית בגלל הסלמה במלחמה בישראל וגם זה מגולם בשווקים אם כי, כרגע לפחות, קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהבית הלבן הצליח להרגיע את ישראל ולתחום את הדברים כך שלא יסלימו למלחמה אזורית שתשפיע על הכלכלה העולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה