השוק

אייל רביד: "עם כל הצעקות - העלות הממוצעת של הסל לחג כמעט לא עלתה"

אייל רביד, מנכ"ל רשת הדיסקאונט ויקטורי אומר בראיון ל-ice שהמכירות לקראת הפסח עלו משמעותית והמחיר הממוצע בקופה של הסל עלה באחוזים נמוכים עד לא קיימים; על קרפור: "לא הרגשתי אותם ואני לא ארגיש אותם"
ניצן כהן |  11
אייל רביד (צילום פייסבוק/ אייל רביד, פלאש 90/ מרים אלסטר)
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי ואחד משחקני הדיסקאונט המשמעותיים בישראל מפתיע בראיון ל-ice ואומר כי שני מאפיינים יש היום בעולם הדיסקאונט: המאפיין הראשון הוא כמות המוצרים שנמכרת (עלתה בקצב דרמטי) ומחירי המוצרים הממוצעים שנפגשים עם הקופות - שעלו בשיעור זניח של אחוזים בודדים (ברף הנמוך).
עכשיו נסביר לרגע את תנאי המקרו. התמשכות המלחמה ועימות הפרוטנלי מול איראן יצרו מצב בו חלק ניכר מהישראלים עדיין במילואים בעצימות כזו או אחרת וזה אומר פחות ימי עבודה, אנשים מצמצמים טיסות לחו"ל וזה אומר יותר כסף בכיס.
 
מעבר לכך מצב הרוח הכולל אינו מהמשופרים וזה מייצר תמהיל של נתונים סותרים כשהמסקנה שניתן להסיק מהתהליכים האלה היא שיותר אנשים נשארים בבית וכשהם בבית הם אוכלים וזה אומר יותר מכירות לרשתות השיווק. אבל אם אנחנו מסתכלים על האינפלציה הרי שאנחנו רואים סביבת אינפלציה עולה ולחץ על הקמעונאים והיצרנים שלא לגלגל עלויות ללקוח הסופי, וזה אומר בעיה.
אייל רביד הוא אחד השחקנים המרכזיים בתהליך הזה, הוא בחזית של המפגש לקוח-מוצר-קופה ומכאן ראיון איתו יכול להבהיר כמה דברים על הלכי הרוח של הישראלי הממוצע או משק הבית הממוצע בישראל.
איך אתה רואה את ההיערכות לפסח. מלחמה, מילואים וכן הלאה.
"החג הזה אנחנו רואים שהמכירות הרבה יותר חזקות מפסח רגיל. יש עלייה במכירות באופן משמעותי ביחס לפסח הקודם. ואני מדבר על עלייה משמעותית במכירות של מוצרים שקשורים ישירות לחג. כלומר , אלה 'הכשרים לפסח'.
עד כמה המכירות גדלו בחג הזה? ומאיפה זה הגיע?
"אני רוצה שתזכור שאנחנו מדברים ברמה העקרונית על מוצרי פסח מובהקים. וכן יש תנועה במספרים אחרים לגמרי, לפחות עד עכשיו. אלה מספרים שלא הכרנו בשנים האחרונות. להערכתי זה נובע מזה שאנשים לא טסים לחו"ל אז הם קונים מוצרים".
יש מחסור בסחורה? שילוב של ביקוש גבוה ומלחמה שמכבידה על היבוא והייצור העצמי זה לא מתכון טוב.
"באופן עקרוני היצרניות לא התארגנו כמו שצריך לפסח. הם הכינו את עצמם לפסח רגיל אבל זה לא המצב בארץ כרגע. אז חסר קצת סחורה".
תסביר
"מצות לא יהיה חסר אבל הרבה מוצרים כבר אין כמעט ולא ניתן למצוא כמו קטשופ כשר לפסח ומרק בטעם עוף. לא ניתן למצוא קמחים מיוחדים ולא ניתן למצוא מצות מיוחדות. דגני בוקר על הקצה. יש ביקוש גבוה מאוד לבשר למרות שכאן דווקא המחירים עלו מאוד".
למה ההתייקרות הזו בבשר?
"זה שילוב של דברים. צריך לזכור שבעולם העופות אנחנו אחרי חג מוסלמי ואז יש ואקום של 4 ימים שלא עבדו וככה נכנסנו לערב החג שלנו בלי יציבות. כאן לא שחטו ואז שלישי רביעי וחמישי לא היו סחורות וכל מה שהגיע נמכר בשניה. עכשיו תבין את עליית המחירים, בקר, עוף ודגים עלו משמעותית.
"עליית המחירים הזו קשורה אלינו. הבשר או הדגים זה בקטע של משבר בחו"ל. בדגי סלמון יש חוסר דגים בנורווגיה. יש בעייתיות בטיסות מצ'ילה כשהמסות העיקריות הן מצ'ילה ונורווגיה ומצ'ילה לא הגיעו טיסות, זו סחורה טריה שבאה בטיסה.
"בבשר בקר טרי יש בעיה מסוג אחר. הבקר הטרי מגיע מדרום אמריקה ומהמזרח ובגלל המלחמה (התקיפות של החות'ים, נ"כ) היבוא נאלץ לעשות סיבוב ארוך יותר וזמן ההגעה לארץ הוא בעייתי. זה מייקר את כל התהליך ולכן המחיר של היבואנים גבוה והמחיר לצרכן בהתאמה".
איך אתה רואה את מה שקורה בשוק שלכם, הוא מסרב להירגע אחרי שהאחים אמיר קנו את השליטה בסופרסל.
"חוץ ממה שכתוב בעיתון, אני לא מכיר מה הולך שם. אבל אני מכיר את האחים והם יודעים את העבודה ואיך לעשות. אבל תזכור ששופרסל היא נושאת מטוסים ענקית שצריך להיות בה בהרבה מקומות בנקודת זמן אחת. אני מעריך שייקח להם שנתיים להתאפס. חברה בסדר גודל כזה (של שופרסל, נ"כ), זה חתיכת אירוע".
בשנה שעברה דיברנו על הכניסה של הרשתות הזרות שתשנה את מפת התחרות בשוק שלכם. אנחנו שנה אחרי, איך אתה רואה את הכניסה של קרפור סבן אילבן וספאר?
"קרפור זו רשת של 100 חנויות, זה עסק אחד. ספאר זה חנות אחת שלא עשתה כלום ולכן לא אתרגש מהם. סבן אילבן, הישראלי מכיר את החברה הזו מהעולם שחשב שהמחירים יהיו מחירי חו"ל, אבל כאן זה לא תאילנד, והקונספט הזה כנראה לא עובד בישראל.  את קרפור לא הרגשתי עד היום ומן הסתם גם לא ארגיש". 
אז עם כל התהליך הזה, ניתן להניח שבמדד הבא נראה עלייה משמעותית באינפלציה. שוב שילוב של ביקוש גבוה ולחץ בצד ההיצע.
"אני לא יודע, אבל צריך להבין שרוב עליות המחירים שדובר עליהם בפברואר, הלכה למעשה לא בוצעו אצלי בקופות. אז זה נחמד לצעוק אבל אנחנו לא שם. הפער משנה שעברה לשנה, בעולם המחירים הוא פער שנכון לרגע, ואני מדבר חג על חג (כלומר פסח שעבר מול הפסח הזה, נ"כ) בממוצע המחירים כמעט לא עלו. כמות הפריטים זינקה אבל במונחים של מוצר ממוצע בקופה, אנחנו לא שם".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ויקטורי
    אלי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקשן רוב המוצרים זה פרלילי רמת הנקיון והשירות אצלך על הפנים
    סגור
  • 10.
    שכר
    אלי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שכר הקופאיות אצלך לא עלה כמו אמת השירות והנקיון
    סגור
  • 9.
    תכניסו את פיצוחי הטיב
    אבי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קונה קבוע בויקטורי חבל שאין לכם שם את פיצוחי הטיב אולי אחלה פיצוחים יש להם
    סגור
  • 8.
    אלוף העולם.. כל המלכלכים הם קנאים שלא למדו כלום
    דודי א 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שעוכב יודע שלא תמיד הרשת הזו היתה כזו חזקה ומצליחה. עשו שם טעויות ולמדו. מי שלא לומד מטעויות ומסיק מסקנות לא יגיע לשום מקום. גם המתחרים מבינים שויקטורי היא אחד מסיפורי ההצלחה של השוק המקומי.. מחירים ומבצעים זה בעיקר הספקים. החנויות רק מעבירות לצרכן את מה שהספק נותן להם.. יעלה מחירים גם הקמעונאי יעלה.. אחלה רשת
    סגור
  • 7.
    המחירים עלו בהרבה יותר
    בינימין 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה הסל הקניות הענקי של כ5,000 ש"ח? איזה מוצרים הכניסו שם? רוב המוצרים שאני רוכש עלו ביון 10%-20%.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    בולשיט רק שמן זית עלה ב30 אחוז (ל"ת)
    יעל 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    הרשת הכי פחות מועדפת עלי
    זיזי טריפו 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ועם המזל שלי, אני מקבל שי לחגים תווים שלהם..
    סגור
  • 4.
    יש מלאי מוצרים לפסח
    קרפור רמת השרון 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בקרפור זרובבל רמת השרון סוקולוב 33 רמת השרון לא חסרה סחורה כשרה לפסח.
    סגור
  • 3.
    סיפורי פוגי
    משה 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למה סוכרזית נוזלית למשל עולה גרמניה 4 שח בארץ 24 שח?
    סגור
  • 2.
    עושק ישראל
    מולי 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    החוצפן הזה אייל רביד (מעניין מה היה שם משפחתו לפני שהשתכנז......) בא בטענות.מלכתחילה הוא ושאר הקמעונאים והסוכנים עושקים את עם ישראל מזה הרבה שנים....אז בודאי בהשוואה לשנה שעברה המחירים עלו באחוזים בודדים....תאמר לי "מר רביד",נדמה לך שעם ישראל הוא אוסף של מטומטמים שמאמין לדמגוגיה העלובה שלך? בגלל אנשים תאבי בצע כמוך ושאר הקמעונאים והיבואנים לא אוהבים,בלשון המעטה את היהודים ברחבי העולם!!!!
    סגור
  • 1.
    דביל
    פטריוט ישראלי 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    גם בלי להעלות מחירים הרשת שלך בהשוואה לרמי לוי,אושר עד,יוחננוף הרבה יותר יקרה החנויות שלך לא מתוחזקות , מלא לכלוך ובלאגן ואין חווית קניה. בטח תשאל למה קניתי אצלך? כי לצערי קיבלתי תו לחג לויקטורי בלבד. לפחות לר נשאר לי ממנו עודף כך שלא אצטרך לחזור לשם שוב.
    סגור