השוק

פיצויים בסך 1.1 מיליארד דולר: הסוף לסאגת ענקית האלקטרוניקה

פיליפס תשלם 1.1 מיליארד דולר עבור יישוב תביעה בארה"ב, לאחר שבשנת 2021 דיווחה על ריקול במכשירי שינה שהכילו קצף פוליאסטר העלולים לפגוע בבריאות המטופלים. במסגרת ההסדר, החברה לא תצטרך לקחת אחריות על הפגם שאותר במכשירים הרפואיים
מערכת ice |  1
פיליפס (צילום shutterstock, vecteezy)
לאחר שבשנת 2021 חברת "פיליפס" הכריזה על ריקול ל-15 מיליון מכשירי שינה שהכילו קצף פוליאסטר בשל החשש כי הדבר עלול לגרום לסרטן בקרב הלקוחות, ענקית האלקטרוניקה והציוד הרפואי תשלם 1.1 מיליארד דולר עבור יישוב תביעה בארה"ב שעסקה נושא.
על פי הפרסום של אתר החדשות CNBC, החברה הודיעה כי ברבעון הראשון היא העבירה 1.1 מיליארד דולר לתשלום פיצויים עבור לקוחות שטענו כי השימוש באותם מכשירים לטיפול בדום נשימה בשינה שהכילו קצף פוליאסטר, פגעו משמעותית בבריאותם. 
מהלך זה יביא לסיום הפרשה שהסעירה רבים ובמסגרת ההסדר, ענקית הציוד הרפואי לא תצטרך להודות באשמה או לקחת אחריות בפגם אשר אותר במכשירים לטיפול בדום נשימה בשינה.
לאחר שחברת "פיליפס" הכריזה כי ההסדר יביא לסיום הפרשה, ציין מנכ"ל ענקית הציוד הרפואי רוי ג'ייקובס: "בטיחות המטופלים ואיכות המכשירים היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ונקטנו בצעדים חשובים לפתירת ההשלכות מהריקול".
עוד הוסיף: "התיקון של מכשירי השינה למטופלים כמעט והושלם, ותוצאות הבדיקות עד כה מצביע על כך שהשימוש במכשירים הללו לא צפוי לגרום נזק לבריאות. אנחנו מתחרטים על החששות שהמטופלים חוו". 
"פיליפס" פרסמה היום (שני) את התוצאות העולות מהרבעון הראשון של שנת 2024. על פי הנתונים, ניתן להבחין כי הכנסות החברה מסתכמות ב-4.4 מיליארד דולר ונרשמה צמיחה של 2.4% במכירות הזהות. לצד זאת, דווח כי החברה הפסידה 1.07 מיליארד דולר. זאת בשל העובדה כי סכום נכבד הועבר למטופלים שהיו זקוקים לפיצויים בעקבות מכשירי הטיפול הפגומים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם "חיסוני הקורונה" ???
    שפוי זמנית 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שואל בשביל חבר
    סגור