השוק

בנק דיסקונט: הפדרל ריזרב יוריד את הריבית השנה פעמיים

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מעריכה שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית השנה בפעמיים, ושתי הפעמים האלה יקרו במחצית השניה של השנה; שמיר אומרת עוד שג'רום פאוול מנסה להרגיע את השווקים מפני הבחירות הקרובות בנובמבר
ניצן כהן | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
אתמול הודיע הפדרל ריזרב שהוא מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, מה שתאם את התחזיות המוקדמות וכעת נשאלות מספר שאלות שהמרכזית שבהן היא: מתי תרד הריבית ואם בכלל השנה, והשאלה השניה, הלא פחות חשובה, היא עד כמה ינסה הפדרל ריזרב להשאיר שולי ביטחון מוניטריים לקראת הבחירות בחודש נובמבר.
"הפד שמר על הריבית ללא שינוי ברמה של 5.5%-5.25% וציין כי, לאור ההפתעות מעלה באינפלציה, יהיה צורך לשמור על הריבית ללא שינוי למשך זמן ארוך יותר. עם זאת, הטון ששידר הנגיד היה ניצי פחות משצפו השווקים.
 
"לדברי היו"ר, הירידה באינפלציה נבלמה בחודשים האחרונים ולא נרשמה התקדמות לקראת השגת היעד, למרות הירידה החדה באינפלציה בשנה האחרונה. לפיכך, הריבית לא תרד לפני שיתקבלו אינדיקציות המוכיחות שהאינפלציה יורדת לכיוון היעד.
"הנתונים החזקים שהתפרסמו מתחילת השנה מאריכים את משך הזמן עד שהפד יוכל להיות בטוח שהאינפלציה בדרך ליעד, ולכן הריבית תישאר גבוהה למשך זמן ממושך יותר. למרות ההפתעות מעלה באינפלציה בשלושת החודשים האחרונים, הנגיד ממשיך להאמין שהאינפלציה תרד במהלך השנה לכיוון היעד, אך הביטחון שלו התערער.
"יו"ר מעריך שהמדיניות הנוכחית מרסנת מספיק, אמנם, הנתונים הכלכליים ממשיכים להיות חזקים, אך לא נרשמת האצה בפעילות ויש שחרור לחץ בשוק העבודה. הנגיד ציין כי לא סביר שהריבית תעלה פעם נוספת, אלא משך הזמן בו הריבית תישאר ברמה הנוכחית יהיה ארוך יותר, עם זאת, הנגיד לא פסל הפחתת ריבית השנה. אם האינפלציה תרד באופן עקבי או שתירשם חולשה משמעותית בשוק העבודה, נראה הורדת ריבית.
"בהתייחס לבחירות הצפויות בנובמבר, הנגיד ציין כי הפד יעשה מה שטוב לכלכלה, ובכך ניסה לסתור את הציפיות כי הבחירות ימנעו הפחתות ריבית במחצית השניה של השנה" כותבת שמיר.
בסיכומו של דבר, כותבת שמיר כי "להערכתנו, הריבית צפויה לרדת פעמיים במחצית השניה של השנה ל-4.9% בסוף השנה, אולם, הסיכון לתחזית מוטה כלפי מעלה. ציפיות הריבית בשווקים ירדו מעט בעקבות ההודעה ועומדות על 5%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה