השוק

אודיוקודס מרוצה? ההכנסות עלו ל-60 מיליון דולר, אז למה המניה צונחת?

אודיוקודס (נאסד"ק: AUDC), פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024, מהן עולה כי ההכנסות של החברה זינקו בקצת פחות ממיליון דולר, כמו גם הרווח הנקי, שהסתכם ב-2.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 0.2 מיליון דולר אשתקד. החברה קיבלה אישור לרכישה עצמית של מניות בשווי 20 מיליון דולר, ותחלק דיבידנד של 5.5 מיליון דולר
מערכת ice |  1
אודיוקודס (צילום ONEPARKING)
אודיוקודס (נאסד"ק: AUDC), ספקית מובילה של פתרונות פרודוקטיביות, תקשורת, תוכנה ומוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות, פרסמה היום (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ביום 31 במרץ 2024. בעקבות פרסום התוצאות המניה ירדה בכ-16 אחוז נכון לערב.
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו ב-60.1 מיליון דולר, לעומת 59.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2023. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2024 ב-2.1 מיליון דולר או 7 סנט למניה בדילול מלא, לעומת הפסד נקי של 0.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2023. 
 
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון הראשון ב-5.2 מיליון דולר, או 17 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2023. 
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP אינו כולל: (1) הוצאות בגין תשלום מבוסס מניות; (2) הפחתת נכסים בלתי מוחשיים; (3) הוצאות בגין תשלומים דחויים, בהקשר לרכישת ;Callverso Ltd. (4) הוצאות או הכנסות מימון בגין הפרשי שער בהקשר לשערוך נכסים והתחייבויות במטבעות שאינם דולר; (5) הוצאות או הכנסות שלא במזומן בגין עדכון מיסים נדחים; (6) הוצאות שכירות שלא במזומן שנרשמו על אף שמדובר בתקופת שכירות חינם במסגרת חוזה השכירות עבור המטה החדש של החברה. התאמה בין הרווח הנקי GAAP ו-Non-GAAP מופיעה בטבלאות הדוחות הכספיים המצורפות להודעה לעיתונות זו.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-15.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. נכון ליום 31 במרץ 2024, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר בהיקף של 106.0 מיליון דולר, לעומת 106.7 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2023.
הירידה בהיקף מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות בנקאיים לטווח ארוך וקצר, בטוחות סחירות לטווח ארוך וקצר והשקעות פיננסיות לטווח ארוך וקצר נבעה מהשימוש במזומן להמשך רכישת מניותיה הרגילות של החברה במסגרת תכנית רכישת המניות שלה ומתשלום דיבידנד ברבעון הראשון של שנת 2024 והתקזזה, בחלקה, ממזומן מפעילות שוטפת.
"התוצאות הפיננסיות ברבעון הראשון של 2024 התאפיינו בצמיחה בריאה של 1.5% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והתקדמות בתחומים האסטרטגיים לחברה", אמר שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס.
אדלרסברג המשיך: "לצד הצמיחה הנאה בשווקי פעילות עיקריים כמו Microsoft Teams, שירותי קול לשוק ה-CX ויישומי AI, זיהינו המשך ירידה בשוק ה-gateway, בדומה למגמות שחווינו בשנת 2023. המעבר המתמשך ממודל Capex למודל הכנסות גרם גם הוא לגידול הצנוע יותר להכנסות ברבעון".
אדלרסברג הוסיף: "הצמיחה בשווקי הליבה המרכזיים שלנו נמשכה כמתוכנן. המכירות ברבעון לסביבת Microsoft צמחו ב-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם גידול יציב בשירותים המנוהלים Live, אשר צמחו ב-45% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר ה-ARR הגיע ל-53 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון של 2024. כתוצאה, אנחנו מעריכים שאנו בדרך להשגת התחזית שלנו ל ARR של 64-70 מיליון דולר בשנת 2024".
עוד אמר אדלרסברג: כי "שירותים מנוהלים Live מהווים כעת קרוב ל-45% מהמכירות לסביבת מיקרוסופט, בהשוואה ל-25% ברבעון המקביל אשתקד, ולכן אנו מאמינים כי השפעת המעבר למודל הכנסות חוזרות תפחת ברבעונים הבאים. כמו כן ראינו תוצאות חזקות בשוק של חוויית הלקוח (CX) ופתרונות ה-(CAI) Conversational AI, אשר צמחו ב-15% וב-50% בהתאמה ביחס לרבעון המקביל אשתקד".
"הצמיחה החזקה נבעה ממכירות של פתרונות שירותי קול בשוק ה-CX ומכירות של פתרון ה-Voca CIC , שלנו בסביבת AZURE למוקדי שירות המבוססים על Microsoft Teams. אנחנו שמחים לראות הכרה גוברת בשוק לפתרון ה-Voca CIC אשר זכה לאחרונה בפרס "מוקד השירות הטוב ביותר המתבסס על Microsoft Teams" מטעם CX Today".
עוד סיפר אדלרסברג: "אנו מצפים כי Voca CIC יהיה נדבך מרכזי בצמיחת המכירות שלנו בשוק ה-CX ובצמיחת החברה בטווח הארוך. אנו מאמינים כי כיום אנו למעשה השחקן המוביל לפתרון משולב של תקשורת ארגונית ומוקד שרות לאירגונים המתבססים על Microsoft Teams". 
"במישור הפיננסי", המשיך: "נהנינו מתזרים מזומנים חיובי חזק מפעילות ברבעון. כדי לתמוך בהרחבה נוספת של שיעור הרווחיות, התחלנו לאחרונה בשלב השני של תוכניות ההתייעלות התפעולית עליהן דנו בעבר. בסך הכל, למרות שהייתה לנו התחלה איטית מהצפוי לשנה, כתוצאה מירידת ההכנסות ממוצרי ה-gateway, ובנוסף האטה בקווים של מוצרי חומרה בסביבת ריבית גבוהה".
"אנו נותרים בטוחים ביכולתנו לשמור על צמיחה בריאה בטווח הארוך בשורת ההכנסות תוך הרחבה משמעותית של שולי הרווח בשנת 2024 ומעבר לה", סיכם מר אדלרסברג.
רכישה עצמית של מניות וחלוקת דיבידנד: בדצמבר 2023 קיבלה אודיוקודס אישור מבית המשפט בישראל לרכוש מניות נוספות של החברה בסכום כולל של עד 20 מיליון דולר. בית המשפט אף אישר לאודיוקודס להכריז על דיבידנד עבור כל חלק מתוך סכום זה. האישור בתוקף עד 18 ביוני 2024. 
ב-6 בפברואר 2024, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 18 סנט למניה. הדיבידנד, בסכום כולל של 5.5 מיליון דולר, שולם ב-6 במרץ 2024 לכל מחזיקי המניות של החברה נכון ל-20 בפברואר 2024.
במהלך הרבעון אשר הסתיים ביום 31 במרץ 2024, רכשה אודיוקודס 301,937 מניות במסגרת תכנית הרכישה העצמית בהיקף כספי של 3.6 מיליון דולר. נכון ל-31 במרץ 2024, היו לחברה 10.2 מיליון דולר זמינים לפי אישור זה לרכישה חוזרת של מניות ו/או הכרזה על דיבידנדים במזומן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצחיקולים
    מבין עניין 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה יורדתתתתתתתתתתת
    סגור