השוק

בנק ישראל הפסיד באפריל 3.9 מיליארד דולר בגלל הירידות בוול סטריט

יתרות מטבע החוץ של ישראל ירדו בחודש אפריל לרמה של 208.1 מיליארד דולר שהם 41% תוצר; הירידה ביתרות המט"ח של ישראל מוסברת בהפסדים מניהול היתרות ומהוצאה גדולה של הממשלה בחו"ל
ניצן כהן |  1
מודיס ובנק ישראל (צילום Shutterstock, Magma Images)
יתרות המט"ח של ישראל ירדו בחודש אפריל לרמה של 208.1 מיליארד דולר לעומת 213.7 מיליארד דולר בחודש מרץ. בסך הכל יתרות המט"ח של ישראל מהוות כרגע 41% תוצר. הירידה ביתרות המט"ח מוסברת על ידי הפסדים שנגרמו מניהול היתרות הללו ומהוצאה גדולה של הממשלה בחו"ל.
מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש אפריל הפסיד הבנק 3.9 מיליארד דולר בשל הירידות בשווקים ובעיקר בשל הירידות בוול סטריט וכאן נזכיר כי יתרות המט"ח של ישראל אינן יושבות בכספות בבנק המרכזי אלא הן מנוהלות על ידי מחלקת ההשקעות של הבנק וכאן אנחנו מדברים על השקעה של היתרות האלה בוול סטריט כדי שיניבו רווחים אולם באפריל נרשמו ירידות בשווקים וזה אומר שגם ההשקעות שמבצע בנק ישראל הפסידו כסף.
 
עוד בחודש אפריל הוציאה הממשלה בחו"ל 1.7 מיליארד דולר וכך יוצא שיתרות המט"ח של ישראל ירדו בחודש אפריל ב-5.6 מיליארד דולר.
נזכיר דבר נוסף שבחודש מרץ גדול יתרות המט"ח של ישראל בשיעור לא מבוטל בגלל צירוף של גיוס גדול שעשתה הממשלה בחו"ל ובגלל הרווחים הגבוהים שהניב תיק ההשקעות של בנק ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק ישראל
    אלכס 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עקומים מנהלים את הכסף . התוצאות בהתאם. עדיף הבויידם של נעל העולם.
    סגור