השוק

דיפלומט מרגיעה: לחרם של טורקיה אין השפעה - מצאנו חלופות

דיפלומט, אחת מהיבואניות הגדולות בישראל מרגיעה את השווקים; דיפלומט הגדילה את המלאים ומצאה חלופות לטורקיה שמונעת מסחר עם ישראל; מניית דיפלומט עלתה בכמעט 19% מתחילת השנה
ניצן כהן |  5
נעם וימן (צילום קרן בן ציון, מתוך אתר החברה דיפלומט, freepik)
דיפלומט היא אחת היבואניות הגדולות בישראל. היא אחראית על לא מעט מוצרים שנמצאים בשימוש בכל בית בישראל. החל מחיתולי פמפרס, עובר בלוטוס, מותג הכביסה טייד וכמובן גולת הכותרת של מוצרי החברה - המוצרים של ג'ילט.
באופן עקרוני דיפלומט הייתה אמורה להיות אחת הנפגעות המשמעותיות מהפסקת הסחר מטורקיה שנכפתה על ישראל אבל כאן נכנס הניסיון והיעילות של יבואן גדול שמכיר היטב את השוק שלו ויש לו די כסף (ומוניטין להשיג אותו) כדי לפעול מהר.
 
אם כן, דיפלומט נערכה בתקופה החדשה עם מלאים גדולים וייבאה לישראל כמעט כל כמות שיכלה להשים עליה יד כשבמקביל, וגם כאן הניסיון והידע עושה את שלו, היא פעלה להשיג סחורה מספקים לא טורקיים וגם כאן היא הצליחה לעשות את זה.
ברור שהמשקיעים שהענישו בשנה האחרונה את החברה (לא באשמתה) בגלל התגוללות של פוליטיקאים פופוליסטיים על שוק המזון, מבינים לפתע את החברה והמניה עולה בהתאם (בכ-2%) היום ומשלימה עלייה של כמעט 20% מתחילת השנה.
בשולי הדברים (או במרכזן) צריך לזכור את טענת דיפלומט בשנים האחרונות, טענה שעלתה לא מעט לפיה יבוא מקביל הוא דבר טוב ואפילו מצוין אבל ללא פגיעה ביבוא הרשמי וזה אומר שבימים בהם יבואן מקביל מצליח לשים יד על סחורה ולהביא אותה לארץ הרי שאין בעיה שיוריד מחירים, הבעיה מתחילה כשמתייבש שוק כמו טורקיה ואז אין חלופה ליבוא הרשמי כשהיצרנים (נזכיר, מותגי ענק עם מרכזי ייצור ואספקה בכל נקודה על הגלובוס) מתגייסים למציאת פתרונות אספקה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    העם תמיד הקורבן של הדיקטטורות
    רונאל 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדיקטטור הזה לא אהוד יותר מידי ולכן זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו הוא פוגע בעם בסוחרים ובחקלאים
    סגור
  • 4.
    חלופות לטורקיה
    מודאג 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חלופות ולא נעליים דיפלומט יכולה לדחוף החלופות שלה למקום אפל בגוף של הבעלים שלה חבורה של חמדנים העלאת מחירים בזמן מלחמה וסיפורי בדים על עליית מחירי חומרי הגלם כבר כמעט עשרה חודשים אנחנו חוטפים מהם ועכשיו עאלק מרגיעים אותנו עם חלופות צריך להפסיק לקנות מכל המונופולים את כל מוצרי היבוא שלהם אולי ילמדו לקח חבו רות של ......
    סגור
  • 3.
    ירידת מחירים
    מאיר 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה אומר שכעט המחירים ירדו.כי הם לא קונים מטורקיה אני בטוח שמצאו ספקים יותר זולים.
    סגור
  • 2.
    סיבה למסיבה
    דובי 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו יש להם סיבה להעלות מחירים וכביכול להצדיק את זה כי עכשיו הווקים רחוקים יותר מהנבלה ארדואן
    סגור
  • 1.
    נדרש שינוי מהותי במחירים
    אלון 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי הישראלים יתעורר אחרי 7/10 ויפעלו נגד ה מחירים המטורפים של יבוא זר לארץ כדאי לחברה לבצע הערכת מצב…
    סגור