השוק

הבנקים דחו תשלומים של 8 מיליארד שקל מתחילת המלחמה

נתונים שמפרסם בנק ישראל מעלים כי מאז תחילת המלחמה דחו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי הלוואות בהיקף של 8 מיליארד שקל; החדשות הטובות הן שיותר ממחצית ההלוואות חזרו לתשלומים השוטפים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו הכינו בנק ישראל בשיתוף הבנקים וחברות כרטיסי אשראי מתווים לדחיית תשלומי הלוואות לתושבי האזורים שנפגעו (ישובי העוטף וישובי הצפון) ולחיילי המילואים.
הנתונים מלמדים שהיקף דחיות התשלומים עומד על 8 מיליארד שקל כשהחדשות הטובות הן שהתשלומים שהוקפאו עומד היום על 3.5 מיליארד שקל וזה אומר שיותר ממחצית ההלוואות שנדחו חזרו ללוחות הסילוקין שלהם וזה נתון חשוב.
 
המתווים שגיבשו בנק ישראל, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי הוארכו והורחבו במהלך תקופת המלחמה בהתאם להימשכותה של הלחימה והשלכותיה על משקי הבית ועל העסקים ובהתאם לצורך שעלה מהשטח וזאת כדי להקל עליהם בהתמודדות עם השלכותיה של המלחמה.
מתחילת המלחמה ועד סוף אפריל 2024 נדחו על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כ-406 אלף הלוואות והסכום המצטבר של התשלומים בדחייה הינו כ-8 מיליארד שקל, כאשר סכום התשלומים עבור הלוואות שנמצאות עדיין בדחייה הינו כ-3.5 מיליארד שקל (כ-139 אלף עדיין בדחייה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה