השוק

בעקבות חובות ענק: הרשת הזו סוגרת עשרות סניפים

אחרי שפעלה ברציפות מאז 1924, רשת "סם אש", חנויות המוזיקה האייקונית, סוגרת עשרות סניפים בארצות הברית
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ גרשון אלינסון)
"סם אש", רשת חנויות המוזיקה האייקונית בבעלות משפחתית שמשכה את כל כוכבי הרוק הגדולים אי פעם ועד מעריצי גיטרות מתחילים תסגור את כל החנויות שלה לאחר 100 שנות פעילות, אמרה בהודעה לעיתונות.
דרק אש, נכדם של המייסדים סם ורוז אש, אמר שהחברה נאבקה למשוך לקוחות ל-42 הסניפים שלה ברחבי ארצות הברית, הכוללים שלושה בניו יורק. "יש כל כך הרבה אפשרויות, ולשמור על חנות עם כל כך הרבה מבחר זה מאוד קשה." דרק אש, סמנכ"ל השיווק של החברה, אמר ל"ניו יורק טיימס", שדיווח לראשונה על הסגירות.
 
סם אש, מוזיקאי מקצועי שנולד בשם סם אשקינאז, פתח את החנות הראשונה בבראונסוויל, ברוקלין בשנת 1924 לאחר שהיגר לארה"ב מאוסטריה. אשתו משכנה את טבעת האירוסין שלה תמורת 400 דולר כדי לשלם מקדמה על מה שעתידה להפוך לחנות הראשונה, לפי אתר החברה.
באותה תקופה מכרה החנות פטיפונים לפתיחה וכן מבחר מצומצם של תווים וכמה כינורות.
"סם אש" זכתה במהירות לקהל לקוחות נאמן וסם אש התרחבה ללונג איילנד ולמנהטן לפני שצצו סניפים אחרים ברחבי המדינה במהלך עשרות השנים.
לואיס אינפנטס, שעבד כמנהל בסם אש ברחוב 34, אמר ל"טיימס" שהוא מכר כלי נגינה לדמויות כמו סטיבי וונדר ושחקן "סופרנוס" המנוח ג'יימס גנדולפיני, שעצר פעם לקנות תופים לבנו. חובבי מוזיקה התאבלו על אובדן מוסד המוזיקה המוכר.
"הייתי מחליף את כל 100 מיליון שירי הבינה המלאכותית הפתטית האלה כדי לשמור על סם אש בעסקים", כתב הסופר טד ג'ויה בחשבון ה-X שלו. קייט סטנטון, זמרת אינדי, כתבה שהיא קנתה את המיקרופון הראשון שלה בחנות של סם אש בסינסינטי. "נכנסתי עם מיליון שאלות, יצאה בהרגשה כמו זמרת 'אמיתית'", כתבה ב-X והוסיפה: "שובר לב".
החברה מפעילה כיום חנויות בניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט, פלורידה, צפון קרוליינה, טנסי, טקסס, קליפורניה, פנסילבניה, אוהיו ונבאדה. על פי הדיווחים, היא מתכננת לסגור חלק מהחנויות עד סוף החודש ואת השאר עד סוף יולי. חנות הדגל המפורסמת של סם אש ברחוב 48 המערבי נסגרה ב-2012.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה