השוק

פרטנר פותחת מבערים: S&P מעלות מעלה את דירוג החוב שלה

שוק התקשורת נמצא בנקודה משמעותית באבולוציה שלו והשחקניות בענף מתמודדות עם לא מעט אתגרים; חברת דירוג האשראי S&P מעלות מעלה היום את דירוג החוב של פרטנר ומציינת לחיוב את הפחתת החוב הפיננסי של החברה
ניצן כהן | 
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
חברת דירוג האשראי S&P מעלות העלתה היום את דירוג החוב של פרטנר ל-AA מינוס עם תחזית יציבה ואלה חדשות טובות לפרטנר ולשוק התקשורת הישראלי שנמצא בשנתיים שלוש האחרונות בנקודת פריצה משמעותית שכוללת את הפריסה המואצת של הסיבים ואת תשתיות הדור החמישי שנפרסות לאט מידי.
"על אף המלחמה הציגה פרטנר שיפור ביחסי הכיסוי, בעיקר כתוצאה מהמשך הקיטון בחוב הפיננסי. ב-2023 הציגה החברה יחס מתואם חוב ל-EBITDA של כ-1.4x ויחס FFO לחוב של 63.4% לעומת 1.5x ו-59% בהתאמה, ב-2022." כותבים האנליסטים של S&P מעלות.
 
עוד הם כותבים בנימוקי העלאת הדירוג כי "בתרחיש הבסיס שלנו אנו מניחים שפרטנר תמשיך להפחית את החוב הפיננסי ב-2024 תוך שמירה על היקף ההכנסות וה-EBITDA בד בבד עם קיטון בהיקף ההשקעות לאור סיום שלב פריסת תשתית הסיבים העצמאית למשקי הבית.
"לפיכך העלינו את הדירוג של פרטנר ושל סדרות האג"ח שלה לדירוג AA מינוס ישראלי לעומת הדירוג הקודם שהיה A פלוס. תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו שפרטנר תציג ב-12 החודשים הבאים יחס מתואם חוב ל-EBITDA נמוך מ-1.5x. אנו סבורים שפרטנר תשמור על יציבות בבסיס ה-EBITDA ועל מעמדה התחרותי בשוק ותקטין את היקף ההשקעות והחוב.
"אנו סבורים שעל אף שהמלחמה צפויה להפעיל לחץ על היקף הצמיחה של החברה, הירידה בהיקף ההשקעות בהשוואה לשנים קודמות תוביל לגידול בתזרים החופשי בטווח הבינוני עד ארוך, כך שהחברה לא תצטרך להגדיל את חובה הפיננסי.
"נציין כי קיימת אי ודאות רבה לגבי היקף המלחמה בישראל, משכה והשלכותיה. התרחבות העימות לחזיתות נוספות, אם תקרה, עלולה להגביר משמעותית את הסיכון לפגיעה באינדיקטורים המקרו-כלכליים בישראל ואת התנודתיות בשוק ההון. כבר כעת קיים חשש שהפרמטרים הכלכליים העיקריים של מדינת ישראל יהיו חלשים בהשוואה לצפי הקודם" מסיימים האנליסטים של S&P מעלות את נימוקי העלאת הדירוג שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה