השוק

דירוג מניות הקבלנים: זו המניה עם התשואה הגבוהה באפריל

שוק הנדל"ן קפוא, וזה יוצר לחץ על הקבלנים אבל אלה מצליחים לרווח את לוחות התשלומים של הלקוחות וכך הם מצליחים למכור דירות; בסך הכל המכירות סבירות ביחס למצב הכולל בישראל והמשקיעים מבצעים התאמות ומכאן הביקושים למניות הנדל"ן
ניצן כהן | 
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
באופן עקרוני שוק הנדל"ן קפוא. אם זו הריבית שעצרה מכירות ואחר כך הטבח של ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו, אלה יצרו לא רק לחץ על מימון הענף אלא רוקנו את אתרי הבניה מפועלים וזה כבר מתחיל להיות מסובך מידי. אבל לא הכל שחור בענף הזה וניתן לראות את מניות הקבלנים כדי לבין שהמשקיעים רואים משהו שלא מסדר עם תמונת המקרו ונסביר.
באופן עקרוני נכון שאתרי הבניה התרוקנו מפועלים אבל לאט לאט מטפטפים פועלים חזרה לאתרים והעבודות של חלק מהקבלנים חזרו אם כי בעצימות נמוכה. זה אומר שכשיגיעו עובדים זרים לענף יהיו אתרים של קבלנים שיוכלו לחזור לעבודה מלאה בזמן אפס וזה חשוב להתאוששות שלהם.
קבלנים רבים מצליחים לרווח את התשלומים של רוכשי הדירות וככה גם המכירות בסך הכל סבירות ביחס למצב וזה מייצר תמונה שיש מכירות, נמוכות אמנם, אבל עדיין יש מכירות מה שאומר שעם הבנקים ישחררו מעט את הלחץ על ענף המשכנתאות, נראה עוד עליית מדרגה במכירות הדירות החדשות.

נתון שלישי שיש לשים אליו לב הוא העובדה שיש לא מעט קבלנים עם עתודות קרקע לא רעות. הקרקעות האלה אמנם נרכשו במחירים גבוהים, אבל הנחת העבודה שאנחנו נמצאים בענף שיש בו ביקוש כבוש וזה אומר שקבלן שיצליח להשיג מימון, יוכל להעמיד את עצמו בנקודת פריצה מהירה כשהחטופים יחזרו והמלחמה תתקרב לסיומה.
הנתונים האלה יוצרים למעשה מצב בו אנחנו לא רואים את מניות הנדל"ן קורסות בעיקר בגלל העובדה שהם מתומחרות נמוך כבר תקופה ואז כשהמשקיעים מזהים מה שנחזה להיות מחיר טוב, הם נכנסים ולכן השוק הזה לא רק שלא קורס אלא אף מצליח להשיג מימון חיצוני במחירים סבירים. וזה דירוג מניות הקבלנים לחודש אפריל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה