השוק

הבנק המרכזי באנגליה הותיר את הריבית על כנה: כל התרחישים וההשלכות

כלכלן בבנק השוויצרי EFG מסביר שלמרות החלטת הבנק, קיימת אפשרות שהריבית תופחת כבר ביוני עם סיכוי של 45% שמעניקים השווקים לכך. לדבריו, הבנק המרכזי באנגליה עדיין מודאג מהאינפלציה ארוכת הטווח. "הוועדה עדיין זקוקה לראיות נוספות, ההחלטה הסופית תלויה במידה רבה בהתפתחות הנתונים הכלכליים"
מערכת ice | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) השאיר את הריבית על 5.25%, שיא של 16 שנים, אך אותת על נכונות להפחית אותה בהתאם לנתונים כלכליים חיוביים המצביעים על צמיחה וירידה באינפלציה. עם זאת, ה-BOE עדיין מודאג מהאינפלציה ארוכת הטווח ומלחצים על השכר, ולכן נמנע מלהתחייב לגבי מועד הורדת הריבית.
חואקין ת'ול, כלכלן ב-EFG Asset Management, מסביר הבוקר (שישי) כי קיימת אפשרות שהריבית תופחת כבר ביוני, כאשר השווקים מעניקים סיכוי של 45% לאירוע זה. הוועדה למדיניות מוניטרית (MPC) הדגישה כי היא תמשיך לבחון את הצורך בהשארת הריבית ברמתה הנוכחית, אך לא סגרה את הדלת בפני הורדה פוטנציאלית ביוני.
 
"הוועדה הדגישה כי היא מעודדת מההתקדמות בנתונים הכלכליים המרכזיים אך עדיין אינה נמצאת בנקודה שבה יהיה להם נוח להוריד את הריבית", מדגיש ת'ול. "לכן, הוועדה עדיין זקוקה לראיות נוספות לכך שהאינפלציה תישאר נמוכה, וכפי שדווח בדוח המדיניות המוניטרית של מאי, תרד ל'קרוב ל-2% בחודשים הקרובים', לפני שתעלה שוב ל-2.6% ברבעון הרביעי, עקב השפעות בסיס הקשורות לאנרגיה לפני שתתחיל להקל על המדיניות המוניטרית".
הוועדה הדגישה כי למרות שההתפתחויות במזרח התיכון נבלמו במידה רבה ולא תורגמו למחירי נפט גבוהים יותר, הם אינם יכולים לשלול זעזועים עולמיים נוספים שעלולים ליצור לחצים אינפלציוניים נוספים. "ההחלטה הסופית תלויה במידה רבה בהתפתחות הנתונים הכלכליים, ובפרט במדדים של תנאי שוק העבודה, גידול השכר ואינפלציית מחירי השירותים, שעד כה נותרו גבוהים יחסית, אך מציגים מגמת ירידה", מוסיף ת'ול. "בעוד הורדת ריבית באוגוסט נתפסה עד כה כתרחיש הסביר ביותר, עליית הסיכוי להורדה ביוני מחייבת לקחת בחשבון אפשרות זו באופן רציני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה