השוק

טלטלה באחד המפעלים המוכרים בישראל: המנכ"ל הטרי פורש במפתיע

יובל לזרוב, מנכ"ל נשר מפעלי מלט, פורש מתפקידו פחות משנה לאחר שמונה. כך נחשף הבוקר בגלובס. החברה נשלטת על ידי לן בלווטניק, דרך כלל תעשיות
מערכת ice | 
מפעל נשר (צילום אילן מלסטר)
זעזוע מפתיע בחברת נשר מפעלי מלט ישראליים ברמלה: המנכ"ל יובל לזרוב פורש מתפקידו פחות משנה לאחר שמונה. אתר גלובס חשף הבוקר את הפרטים, שאושרו על ידי החברה.
מפעל "נשר" המפורסם הנשלט על ידי לן בלווטניק (בעלי רשת 13), דרך כלל תעשיות, מייצר מלט וצמנט פורטלנד. נשר היא החברה הגדולה ביותר בישראל המייצרת מלט, והיוותה מונופול מוכרז בענף עד לשנת 2020. 
 
באוגוסט 2023, בעקבות הפרות של היתר פליטה ושל חוק אוויר נקי, המשרד להגנת הסביבה הוציא צו מנהלי לחברה המורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 לחוק אוויר נקי. בחודש אוגוסט 2022 הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך 6 מיליון שקל על חברת נשר, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום אוויר. המשרד להגנת הסביבה הטיל את העיצום הכספי לאחר שבדיגומי פתע שקיים בארובות המפעל נמצאו חריגות מהערך הקבוע של מזהם חלקיקים בהיתר הפליטה.
בינואר השנה, הגיב יובל לזרוב להצהרה הטורקית לפיה הייצוא הטורקי לישראל לא נעשה ל"אזור היהודי" והסביר: "תעשיית המלט בישראל חשופה לייבוא מטורקיה כבר משנת 2017. כיום, כ-60% משוק המלט הישראלי מקורו בייבוא, הרוב המכריע הינו מטורקיה. לצערנו ההצהרות הטורקיות אינן עומדות בקנה אחד עם המציאות. הענף היצרני המקומי ספג פגיעה אנושה ונשאר עם יצרן מקומי אחד בלבד, לו מפעל בודד, המסוגל לספק במקרה של עצירת הייבוא (מכל סיבה שהיא) רק כ- 40% מהביקוש המקומי כיום ויפחת בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה