השוק

התוכנית הכלכלית למשבר הקורונה: 80 מיליארד שקל למשק

במסגרת תוכנית הסיוע שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, נכללים הגדלת תקציב למערכת הבריאות, מתן מענקים לעצמאים, הקצאת סיוע לעסקים וכן תוכנית האצה ליציאה מהמשבר, שצפויה להתרחש בהדרגה לאחר פסח 
עינת שחק | 
משה כחלון (צילום דורון גרינוולד; יח"צ)
אתמול (ב'), הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, על תוכנית כלכלית לסיוע למשק בשל משבר הקורונה. בכלל זה הודיעו על הקצאת 80 מיליארד שקל. בהודעתו אמר כחלון כי המשק צפוי לחזור בהדרגה לפעילות לאחר חג הפסח.
נכנסו למשבר עם משק איתן, עם אבטלה הנמוכה ביותר בתולדות המשק הישראלי ודירוג האשראי הטוב ביותר מקום המדינה. נחזור לאיתנות כלכלית מהר ממה שמצפים", הכריז. "אנו מוסיפים 70 מיליארד שקלים בנוסף ל-10 מיליארד שקל שהקצנו בעבר".
התוכנית, כפי שהציגה שר האוצר כוללת סיוע כספי ב-4 היבטים שונים: 
מערכת הבריאות: 10 מיליארד שקל למלחמה בנגיף הקורונה.
רשת ביטחון סוציאלית לשכירים ולעצמאים: הקצאת סדר גודל של 20 מיליארד שקל אשר יתחלקו כך ש-17 מיליארד שקל יוקדשו לחל"ת ולדמי אבטלה. עוד ציין כחלון כי נוכח המשבר חלה הקלה בתנאים לקבלת דמי אבטלה – שכן בעבר כדי לקבל בדמי אבטלה נדרש היה להוכיח 12 חודשי עבודה אשר כיום קוצרו ל-6.  
כמו כן 3 מיליארד שקל נוספים יוקצו למענקים לעצמאים, על פי חלוקה של עד 6,000 שקלים בחודש הקרוב, ובחודש הבא 8,000 שקלים אשר יהוו ממוצע שך עד 7,000 שקלים לחודש לכל בעל עסק שנפגע.
סיוע לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים: 32 מיליארד שקל יוקצו לטובת המגזר העסקי - 6 מיליארד שקל לעסקים שנפגעו; 3 מיליארד שקל מקדמות מס הכנסה; 3 מיליארד שקל לביטול ארנונה לעסקים שנפגעו, כאשר כחלון הדגיש כי מדובר בביטול ולא בדחייה; 8 מיליארד שקל עבור קרן הלוואות בערבות המדינה בתנאים משופרים לעסקים עם מחזורים של עד 400 מיליון שקל. מדובר על קרנות משופרות בהחזר של החל מעוד שנה כמו גם דחיית תשלומי הריבית להחל מעוד שנה; 6 מיליארד שקלים לעסקים גדולים.  
תוכנית האצה למשק ליום שאחרי: 8 מיליארד שקל, מתוכם 4.5 מיליארד שקל לשיקום העסקים בתום המשבר, ויתר הסכום לצרכים נוספים אשר יעלו בהמשך. 
בנוסף, שר האוצר לא שלל הקצאת משאבים נוספים בהמשך ככל שיידרשו ופנה למוסדות הפיננסיים לבוא לקראת הציבור בסיוע התמודדות עם המשבר. 
בתום דבריו הודיע כחלון כי עם הרכבת הממשלה, יפרוש מתפקיד שר האוצר ומהחיים הפוליטיים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה