השוק

בניגוד לתחזיות: קפיצה של 50% במכירות בירה קורונה

לצד הזינוק בביקוש למוצרים חיוניים בעידן של מגיפה, המותג המקסיקני חווה רנסאנס מפתיע של עשרות אחוזים למרות הפסקת ייצור המשקה במפעל, שכן הוא לא מוגדר כעסק חיוני 
רועי בהריר-פרל | 
בירה קורונה (צילום freepik)
הנה עוד הוכחה ניצחת לכך שאין פרסום רע: אף על פי שסקרים שונים צפו למותג הבירה "קורונה" דעיכה מהירה, ביניהם כמה רציניים ומקיפים, כמו זה של סוכנות יחסי הציבור הגדולה 5WPR, אנשים עדיין קונים בירה קורונה - ויותר מתמיד.
על פי נתונים שנאספו בידי גוף ניטור המידע "נילסן", המכירות של "קונסטליישן בראנדס", החברה המייצרת בין השאר את בירה קורונה, קפצו בשבוע החולף ב-39%. המכירות של בירה קורונה בפרט, עלו בלא פחות מ-50%, מה שמעיד על כך שהבירה עם השם המרתיע מככבת היום במסיבות זום ברחבי ארצות הברית. 
זאת, למרות החלטת מנהלי המותג לסגור את שערי המפעל ולהפסיק את הייצור, לאחר שבמקסיקו הגיעו למסקנה שמדובר בעסק "לא חיוני". ממצא הזה מפתיע במיוחד נוכח העובדה שבסקר של 5WPR, דיווחו לא פחות מ-38% מהנשאלים כי הם לעולם לא יקנו שוב את הבירה המדוברת.
באופן כללי, חלה מעבר לים ירידה קלה בשבוע האחרון ביחס לשבוע שלפניו, בכל מה שנוגע להצטיידות אובססיבית במוצרים חיוניים, אבל מן הסתם ההיסטריה עדיין פוקדת את השווקים הרלבנטיים, כשבראש רשימת המרוויחות מהמצב נמצא תאגיד הענק קימברלי-קלארק ומיד אחריו מותגי נייר הטואלט "סקוט" ו"קוטונל". בשבועיים האחרונים, מכירותיהם קפצו ב-90%-160%. מרוויחים גדולים נוספים מהמצב הם פרוקטר אנד גאמבל, קולגייט-פאלמוליב, קולורוקס וקראפט היינז. 
בגזרת המפסידים, בולטים במיוחד מותגי הביוטי, שספגו מכה קשה ממגפת קוביד 19, המונעת מרבים לצאת מהבית לעבודה ומייתרת את הצורך במוצרי טיפוח. המכירות של לוריאל, לדוגמה, צנחו ב-10% בשבוע שעבר ואלה של קוטי נפלו ב-17%.
כדי להתמודד עם המצב, רבות מבין החברות הללו עברו לאחרונה לייצור אלכוג'ל, מסכות פנים וכפפות עבור צוותי הרפואה והציבור הרחב. מנגד, החברות שכן מרוויחות מהמצב משתדלות מאוד שלא להעלות מחירים ולהיתפש כאופורטוניסטיות - במיוחד נוכח הידיעה שמדובר בקפיצה זמנית במכירות שכנראה תדעך במהלך השבועות הקרובים, עם שוך הפאניקה ונוכח גל האבטלה העצום בארצות הברית.
ואולם, צדדים שלישיים רבים בכל זאת עושים מעלים מחירים במכירות אונליין. ימים יגידו לאן מועדות פניו של שוק החירום הזה ועד כמה הוא ישפיע על אופי הכלכלה הקמעונאית בארצות הברית. בינתיים, כדי להרגיע קצת את הלחץ, האמריקאים ממשיכים למצוא נחמה בבירה קורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה