השוק

מניית החברה שמחזיקה ב-Trip Advisor זינקה ב-994%

ביום רביעי השבוע נרשמה בנאסד"ק קפיצה מטורפת של 2,700% בערך המנייה עד שהתייצבה לעלייה של 994%. זמן קצר קודם לכן הזהירה הבורסה את החברה על כך שנסחרת בפחות ממיליון דולר, ולא עומדת בתנאי הסף
רועי בהריר-פרל | 
TripAdvisor (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של TripAdvisor)
הדבר האחרון שאנשים עושים בתקופה זו הוא לחפש מלון, טיסה או מסעדה בטריפ אדווייזר, אבל איכשהו, באופן שגם בכירי האנליסטים לא יודעים להסביר, ביום רביעי האחרון קפץ פתאום ערך המנייה של "ליברטי טריפ אדווייזר", החברה שמחזיקה בטריפ אדווייזר, ב-2,700%. 
עד סוף השבוע, התמתן הזינוק המונומנטאלי ל-994% "בלבד", אבל מן הסתם עדיין מדובר בגידול המשמעותי ביותר בערך המנייה מאז שהחברה קמה, לפני חמש שנים וחצי. 
אפשר לשער שהתפתחות המפתיעה קשורה לכך שבשבוע שעבר קיבלה ליברטי טריפ אדווייזר אזהרה מבורסת הנאסד"ק, לפיה מזה כמה חודשים שווי המניות מסוג B שלה (מניות שנסחרות במחיר נמוך יחסית) נמוך ממיליון דולר - הסכום הנמוך ביותר שמאפשר לחברה להיסחר בבורסה. לצד האזהרה, היא קיבלה מהבורסה הארכה של 180 יום לגיוס הסכום הנדרש. 
החברה, שעיקר פעילותה הוא אחזקת המניות של טריפ אדוויזר (שתי החברות שייכות לתאגיד "ליברטי מדיה", המחזיק גם בקבוצת הבייסבול אטלנטה ברייבס ובחברת האחזקות Sirus XM), לא הגיבה לאזהרה מיד, כפי שנדרשה לעשות, ויום אחר כך, כאמור, הגיע הזינוק המסתורי בערך המנייה שלה. 
אחת ההשערות של האנליסטים היא שתנודה זעירה בערך המנייה משכה כמות לא פרופורציונלית של משקיעים שעונים לפרופיל של "מהמרי בורסה" שמשחקים כעת ברכישות ובמכירות כדי להפיג את שעמום הסגר. אפקט העדר, בקיצור. 
הנחה אחרת היא שאחד הקונים ניסה באופן מכוון להקפיץ את ערך המנייה לקראת האסיפה השנתית של משקיעי החברה, שעתידה להתקיים ב-19 במאי. בנוסף לכך, ייתכן שהמשקיעים בונים גם על יציאה מהסגר בטווח הזמן הקרוב, ואולי גם על חידוש הטיסות ועסקי הפנאי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה