השוק

רשתות האופנה מאיימות להשבית חנויות אם לא יתקבל סיוע מהמדינה

"כל חנות שתיפתח בימים אלה תצליח להגיע לפדיון של 50% במקרה הטוב", כך נטען במכתב ששוגר לראש הממשלה מטעם רשתות האופנה והמסחר, בו הן הודיעו כי יאלצו לפתוח בשביתה כללית אלמלא יקבלו סיוע ממשלתי 
עינת שחק | 
שביתה (צילום freepik)
האם רשתות האופנה והמסחר מתכוננות להשבית את החנויות? על פי מכתב שנשלח לראש הממשלה זוהי כוונתן, אלמלא יתקבל סיוע לענף זה. הדברים מגיעים לאחר שאמש (ג') נערכה פגישה בין ראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה, לבין נציגי ועד הקמעונאים למשבר הקורונה. חרף הסיכומים שנדונו בפגישה, לפיהם הובטח גיבוש מתווה סיוע לרשתות האופנה והקמעונאות, שיגרו מוקדם יותר היום חברי הוועד מכתב לרה"מ, מאחר שלטענתם משרד האוצר מתנהל לטרפד את דרישותיהם ואינו מתכוון להגיש להם סיוע. 
"על אף ההבנה העמוקה והכנה שגילית למצוקותינו, מקורות רשמיים בתוך משרד האוצר עידכנו אותנו הבוקר כי אין בכוונתם ליישם את המתווה שהצענו לך. כך נאמר לנו במפורש ובכוונת מכוון", כתבו.
קראו עוד ב-ice
"התנהלות האוצר לא מותירה בידינו ברירה אלא להשבית את כלל עסקינו", הוסיפו, "כיוון שפתיחת החנויות בעת הזו, ללא קבלת רשת ביטחון ממשלתית, רק תעמיק את ההפסדים הכבדים ואת הבור אליו נפלנו, כל רשתות האופנה והמסחר תיאלצנה לפתוח בשביתה כללית ולסגור את שעריהן עד שדרישותינו המינימליות לעזרה מהממשלה.
"ממשלת ישראל תמשיך לצערנו לממן את שכרם של 350 אלף עובדינו (כ-3 מיליארד שקל בחודש) עד אשר האוצר ישכיל להבין את גודל המשבר ועוצמת פגיעתו האנושה, ויקבל את דרישותינו במלואן. החמצן שלנו נגמר.
"אנחנו במצב חירום כלכלי וקיומי. כולנו רגע לפני קריסה. מעבר להפסדי העתק שיצרו לנו חודשים מרץ ואפריל, אנו חוששים שהגרוע מכל עוד לפנינו. כל חנות שתיפתח בימים אלה, תצליח להגיע לפדיון של 50%, במקרה הטוב, מהפדיון אליו הגיעה לפני המשבר. בפדיונות כאלה, פתיחת החנות תהיה הפסדית ורק תעמיק את המשבר החריף", נכתב. 
המתווה שמציעים הקמעונאים לאוצר כולל פיצוי של עד 10% מהכנסותיהם כפי שדווחו בחודשים מרץ-אפריל 2019, קרי החודשים המקבילים אשתקד. בנוסף הם דורשים מענק בגובה 10,000 שקל עבור על כל עובד שהוצא לחל"ת ויחזור לעבודה, הארכת תקופות היציאה לחל"ת וביטול הדרישה למינימום 30 יום, וזאת על מנת שבמקרה של סגר עתידי נוסף יוכלו להחזיר את העובדים ללא חשש מהוצאתם לחל"ת נוסף. 
"המשק לא יחזור להיות כפי שהיה בחודשים הקרובים. בלי שנקבל את הגב הפיננסי, הרוגע הכלכלי והאפשרות הפיננסית להעסיק את העובדים מבלי לשלוח אותם הביתה, אין באפשרותנו לפתוח, ולכן לא נוכל לפתוח. אנו לא עושים את זה מתוך כעס, אנחנו עושים זאת בלית ברירה. עלות פתיחת העסק היא גבוהה פי כמה לעומת תפעולו בימים הראשונים" מוסר יעקב הלפרין, בעלי רשת אופטיקה הלפרין.
כמו כן הקמעונאים דורשים הגדלה של ערבות המדינה ל-50% בכל מסלולי ההלוואות בצד צירוף חברות האשראי וגופי המימון החוץ בנקאיים למעגל המלווים, וביטול הפטור ממע"מ עד 75 דולר שניתן ברכישה באינטרנט מאתרים בחו"ל.
במקביל, מגייסים הקמעונאים ענפים נוספים למאבק, בהם קבוצת העצמאים "אני שולמן", מסעדנים, נשיאות המגזר העסקי ונציגי ארגון העסקים בדרום. היום אחה"צ צפויה להתקיים פגישת חירום עם נציגי ענפים אלה בכדי לדון בתוכנית כלכלית לתמיכה בעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה