השוק

ניצחון לטבע: זכתה ב-5 פטנטים והשיקה מזרק לטיפול במיגרנות

לאחר שהשיקה חברת התרופות מזרק אוטומטי למניעת מיגרנות, זכתה בתביעה משפטית לפיה תוכל לייצר בבלעדיות את בנדקה, תרופה לטיפול בסרטני דם, אשר תקנה לה נתח שוק של יותר מחצי מיליארד דולר. ומה קרה למנייה? 
עינת שחק | 
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
ימים טובים עוברים על חברת התרופות טבע: אמש (ב') השיקה החברה בארה"ב מזרק אוטומטי של אג'ובי למניעת מיגרנות, והיום זכתה בתביעה משפטית לפיה 5 פטנטים על התרופה בנדקה יהיו רשומים על שמה. 
המשמעות היא שטבע תוכל לייצר את התרופה המשמשת לטיפול בסרטני דם בבלעדיות, כך שמתחרותיה לא יוכלו לייצר תרופה גנרית דומה עד שנת 2031. בתוך כך, תזכה טבע לנתח שוק של מעל 500 מיליון דולר בשנה. 
אתמול השיקה החברה מזרק אוטומטי לטיפול במיגרנות, ומניית החברה עלתה בכמעט 5%. עם קבלת פסק הדין על בנדקה, טרם נפתח המסחר בבורסה בארה"ב אך בשלב טרום המסחר עולה מניית החברה ב0.5%.  
מחירו של המזרק האוטומטי של אג'ובי יעמוד על כ-600 דולר (אך מחיר זה צפוי לרדת בהמשך). בשלב זה המזרק זמין בגרמניה וצפוי להתרחב למדינות אירופיות נוספות. 
טבע השיקה שני סוגים של מזרקים למניעת מיגרנות – האחד למניעת מיגרנות כרוניות והשני למיגרנה חד פעמית, המתרחשת בתדירות של פחות משבועיים. מהלך זה צפוי להחזיר אותה לתחרות מול החברות המובילות האחרות המשווקות תרופות למיגרנה באמצעות מזרק – איליי לילי עם אמגליטי ואמג'ן אשר בשיתוף עם חברת התרופות נוברטיס משווקת את איימוביג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה