השוק

מריוס נכט מוכר את חלקו בבנק הדיגיטלי לאמנון שעשוע

חצי שנה אחרי שהמיזם קיבל רישיון, יחסל איש העסקים את החזקותיו בו, בעוד שותפו יהפוך לבעל השליטה היחידי ויצטרך להשקיע עוד עשרות מיליוני דולרים מהונו העצמי. ההסכם מותנה באישור בנק ישראל
איתי פת-יה | 
מריוס נכט (צילום צילום מסך, עמוד היוטיוב של צ'ק פוינט)
מריוס נכט בדרך החוצה מהבנק הדיגיטלי, אמנון שעשוע יוותר הבעלים הבלעדי. בהודעה שהוציאו מוקדם יותר הערב (ד') לבנק ישראל, עדכנו שני מייסדים בנק כי שעשוע ירכוש את חלקו של נכט במיזם.
במסגרת ההסכם, שמותנה באישורו של בנק ישראל את העסקה, שעשוע התחייב להשקיע בבנק מהונו העצמי סכום של 60 מיליון דולר. נכט נימק את המהלך ברצונו להתמקד בפרויקטים חדשים בתחומי הרפואה והביומד.
בחודש ספטמבר האחרון קיבל הבנק רישיון מהמפקחת היוצאת על הבנקים חדווה בר ונגיד הבנק פרופ' אמיר ירון. זהו הבנק הדיגטלי הראשון בישראל, המוקם על רקע התחזקות פעילות הדיגיטל בענף הבנקאות והמגמה הנמשכת של סגירת סניפים.
זה למעלה מארבעה עשורים שלא הוקם בישראל בנק חדש שאינו בבעלות הבנקים הקיימים. רק בשנה החולפת אושרו המיזוגים של בנק איגוד עם מזרחי טפחות ושל מוניציפל ומרכנתיל, יש שמקווים שהבנק הדיגיטלי יתרום לתחרות בתחום הבנקאות בישראל, שנחשב לריכוזי במיוחד.
מטעמו של מריוס נכט נמסר: "מריוס משוכנע שהבנק הדיגיטלי הוא פריצת דרך משמעותית והוא מאחל הצלחה גדולה לשותפיו שימשיכו להוביל את המיזם החשוב הזה בלעדיו". 
פרופ' אמנון שעשוע מסר: "התקופה האחרונה, חידדה אצלי את הרצון לחולל מהפכות טכנולוגיות שיסייעו לעצב את המציאות הפיננסית-צרכנית החדשה שלאחר משבר הקורונה. אני מאמין כי הבנק הדיגיטלי מהווה הזדמנות ייחודית להביא שינוי גדול למשק ולהצעיד את המערכת הפיננסית לעבר עתיד טכנולוגי וצרכני טוב יותר".
שוקי אורן, יו"ר הבנק הדיגיטלי מסר: "קיבלנו בהבנה את החלטתו של מריוס לסיים את חלקו בהקמת הבנק הדיגיטלי. מריוס, כיזם מוביל, תרם רבות להקמת הבנק. לשמחתנו, ההחלטה המשותפת נעשתה במחויבות הדדית להבטחת המשך המיזם החשוב להקמת בנק עצמאי דיגיטלי חדש בישראל. לשינוי הצפוי בהרכב השליטה אין השפעה על המשך תוכנית העבודה שלנו שמתבצעת ללא עיכובים או על תחילת מועד הפעילות המתוכננת במחצית השנייה של שנת 2021, כפי שכבר פורסם בעבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה