השוק

HOT נקנסת ע"י משרד התקשורת: תשלם 1.4 מיליון שקל

לפי הודעת המשרד, חברת תשתית האינטרנט הוט טלקום "דחפה" ללקוחות את שירותי הספק של החברה הבת הוט נט, למרות שבקשתה בנושא נדחתה. בהוט דוחים את הטענות וקוראים "לביטול ההפרדה המלאכותית"
איתי פת-יה |  1
יועז הנדל, טל גרנות גולדשטיין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל, רמי זרנגר)
HOT הפרה את תנאי הרישיון שלה ותיקנס ב-1.4 מיליון שקלים, כך לפי משרד התקשורת שהודיע כי הקנס יושת על הוט טלקום, המשווקת תשתית אינטרנט, על כך ש"דחפה" ללקוחותיה את שירותי ספק האינטרנט של החברה האחות הוט נט.
מהלך זה של שיווק סל שירותים משותף, עומד בניגוד להוראות משרד התקשורת. בהודעה שהוציא המשרד נכתב כי הוט פנתה אליו בבקשה לאפשר לה את הצעד, אולם על אף שנדחתה החברה עשתה כך בכל זאת, ואף המשיכה חרף התראות בנושא מצד המשרד. "הליך הפיקוח התבסס על שיחות רבות שנדגמו לאורך מספר תקופות שונות ושבהן התברר כי נציגי הוט טלקום משווקים ללקוחות את הוט-נט כספק גישה לאינטרנט", נכתב בהודעה.
קראו עוד ב-ice
על פי הוראות משרד התקשורת, על חברת התשתית בבעלות הוט, כמו גם במקרה של בזק, חל איסור לשווק ללקוחותיהם שירותי ספק בעל זיקה אליהן, זאת במטרה לעודד את התחרות ולהוזיל את המחירים לצרכן. "ההפרדה המבנית היא נדבך מרכזי באסדרת המשרד, והוראותיה קובעות בין היתר כי על הוט טלקום לקיים הפרדה מבנית מלאה מחברת הוט-נט שהיא ספק אינטרנט בעל זיקה מבנית אליה", כותב מנכ"ל משרד התקשורת היוצא נתי כהן.
עוד מציין כהן כי: "מדובר בהתנהלות שמפרה את הוראות ההפרדה המבנית ושפוגעת בתחרות, ועל כן החלטתי להטיל עיצום כספי על הוט בתום הליך מנהלי שבמהלכו נשמעה עמדת הוט, ולאחר היוועצות עם הוועדה המייעצת לעיצומים כספיים". כמו כן מוסבר ש"בקשותיה נדחו בין היתר נוכח היכולת שלה לנצל את יתרונותיה המבניים בשיווק סל שירותים משותף ומינוף כוחה לשווקים נוספים וכן נוכח אי מתן גישה שוויונית לתשתיותיה".
מהוט נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי הוראות הרישיון, ואינה משווקת סלי שירותים ללא אישור משרד התקשורת. מכל מקום, הוט קוראת לרגולטור לפעול לביטול ההפרדה המלאכותית בין שירות תשתית לשירות ספק אינטרנט ולאפשר להוט למכור ללקוח שירות אינטרנט מלא, כמקובל בשוק התקשורת בארץ ובעולם. צר לנו שבשנת 2020 ועל אחת כמה וכמה בעת הזאת עוסק המשרד באיסור על שיווק חבילות תקשורת מלאות, במקום לעסוק בהפחתת מגבלות רגולטוריות לרווחת הצרכן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יופי! ללמד את פטריק לקח
    חחח 05/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חושב הוא אלוקים. תחזירו אותו לקרקע
    סגור