השוק

ענף התעופה הישראלי בסכנה: הפסדים גדולים לאל-על וישראייר ברבעון הראשון

הירידה החדה במכירות עקב משבר הקורונה: אל על רשמה הפסד נקי של 140 מיליון דולר, ישראייר הפסידה 40 מיליון דולר. אל על חייבת ללקוחותיה מיליארד שקל בעקבות ביטול טיסות. מנכ"ל ישראייר הזהיר מפני סגירה אפשרית של החברה
אילן שניג | 
שגרה חדשה בנמל התעופה בן גוריון (צילום freepik)
ההפסדים של חברות התעופה הישראליות מעמיקים: אל על רשמה הפסד נקי בסך 140 מיליון דולר ברבעון ראשון של 2020 לעומת הפסד של 55 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד - כך עולה מהדו"חות. ההכנסות ברבעון ראשון, שאל על טסה בחלקו, ירדו ב-25% והסתכמו ב-321 מיליון דולר לעומת 429 מיליון דולר ברבעון ראשון אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון של 22% במספר הנוסעים משוקלל הק"מ שהחברה הטיסה ומירידה של 4% בהכנסה הממוצעת מכל נוסע עבור ק"מ ברבעון הראשון של 2020 לעומת הרבעון המקביל לו.
החברה מציינת כי למרות שסיימה את שנת 2019 עם יתרת מזומנים בקופתה בסך 264 מיליון דולר, סכום שיא בתולדות אל על  הפסקת הטיסות ואובדן ההכנסות ממכירת כרטיסים, הביאו את החברה למצוקת נזילות קשה - בסוף מרץ נותרו בקופתה 132 מיליון דולר בלבד והתחיבות של מיליארד שקל ללקוחות שרכשו טיסות וביטלו.
ישראייר רשמה הפסד נקי של 40 מיליון דולר ברבעון ראשון של 2020, זאת לעומת 5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ותוך שהיא נאלצת להפחית מהונה העצמי 30 מיליון דולר. מחזור המכירות של הקבוצה ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ-75 מיליון דולר לעומת 81 מיליון דולר אשתקד. אורי סרקיס, מנכ"ל ישראייר , אמר אתמול כי אם הממשלה לא תגבש מתווה ברור לגבי החזרת הטיסות לחו"ל החברה תיאלץ להיסגר בסופו של דבר.  
עוד עולה מדוחות ישראייר כי ההפסד הישיר ממשבר הקורונה ברבעון הגיע לכ-10 מיליון דולר ברבעון. ישראייר הפסיקה את הטיסות המסחריות לחו"ל בעקבות משבר הקורונה, אך המשיכה להפעיל את הקו לאילת, החזירה לארץ כ-7,500 ישראלים בטיסות חילוץ, והפעילה טיסות מטען. יותר מוקדם השבוע הודיעה כי החברה כי היא מדממת ובעוד שבועיים תחדל לטוס גם לאילת. ההפסד הגולמי ברבעון הסתכם במיליון דולר למול רווח של 4.8 מיליון דולר אשתקד - שחיקה המיוחסת ברובה למשבר הקורונה וגם לסגירת שדה דב בתל אביב. הנהלת ישראייר החליטה לבצע להפחית כ-30 מיליון דולר מהונה העצמי של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה