השוק

האוצר: לקצץ את השכר במגזר הציבורי ב-45 מיליארד שקל תוך 3 שנים

הקפאה וקיצוצי שכר כולל תוספת על ותק, ביטול התשלומים על ביגוד והבראה, הקטנת הפנסיה התקציבית וההפרשות לקרנות ההשתלמות - כך מתכננים באוצר לטפל בהעמקת הגירעון בעקבות הקורונה
איתי פת-יה | 
ישראל כ"ץ (צילום מסך קשת 12)
האם ישראל כ"ץ הולך לקצץ את שכרם של עובדי המגזר הציבורי כדי להקל על כלל הציבור את הגזירות הכלכליות שעתידות לבוא בעקבות הקורונה? זה לפחות הפתרון שמקדם הדרג המקצועי באוצר, והוא צפוי לחסוך כ-45 מיליארד שקל על פני שלוש השנים הקרובות, אם אכן יכלל בתקציב הקרוב.
בין צעדי התכנית, שיהיו תקפים זמנית לשלוש שנים, הוצע ראשית כל להקפיא את השכר, צעד שיכלול גם הקפאת התוספות האוטומטיות על ותק ועצירת הגדלות ההפרשות הפנסיוניות עבור העובדים בעלי הפנסיה התקציבית. עוד יבוטלו תשלומים הניתנים פעם בשנה דוגמת דמי הבראה וביגוד. מעבר להקפאת השכר והתשלומים החד-פעמיים, הוצע להחיל גם קיצוצי שכר, קבועים או זמניים, והפחתה הדרגתית של ההפרשות לקרנות ההשתלמות.
לצד הצעה זאת, באוצר הניחו בפני כ"ץ אחת אלטרנטיבית בה הקיצוצים יהיו בשיעור נמוך יותר. בעקבות הגירעון שמעמיק בחדות בעקבות הטיפול במשבר הקורונה, צפויות להיות העלאות מסים בשנים הקרובות, אותן מקווים באוצר לצמצם באמצעות התכנית.
מנגד, קיים החשש שקיצוץ בהכנסותיהם של עובדי המגזר הציבורי, שהם כ-700 אלף איש, עשויה לפגוע ברמה מסוימת בצריכה הפרטית – שהיא קטר צמיחה מרכזי בישראל, בה תלויים במידת ניכרת רבים מהעסקים שנפגעו קשה בעקבות המשבר.
אתמול פרסם הממונה על השכר באוצר את דו"ח השכר במגזר הציבורי, לפיו משכורותיהם של עובדי הגופים המתוקצבים והנתמכים על ידי המדינה הסתכמו ב-2018 ב-79 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה