השוק

ממשיכה לצמוח: חברת הקנאביס שצופה גידול של מעל 350% בהכנסות לרבעון

חברת פנאקסיה צופה הכנסות של 14 מיליון שקל לפחות ברבעון השני של 2020, לאחר שקיבלה תקן לייצוא קנאביס רפואי לאירופה
שרון טל | 
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל (צילום חן גלילי)
חברת הקנאביס התרופתי פנאקסיה ישראל צופה הכנסות שיא של 14 מיליון שקל ברבעון השני של 2020, גידול של מעל ל- 350% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של מעל ל- 15% בהכנסות בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2020. החברה הציגה 11 רבעונים רצופים של עלייה בהכנסות.
בהתבסס על הערכות אלה, הכנסותיה של החברה במחצית הראשונה לשנת 2020 צפויות להסתכם בסך שלא יפחת מ- 26.2 מיליון ש"ח, המהווה גידול של כ- 357% בהשוואה להכנסות החברה במחצית הראשונה לשנת 2019, אשר הסתכמו בכ- 5.7 מיליון ש"ח.
היקף ההכנסות המוערך ברבעון השני של 2020 משקף את המשך מגמת הצמיחה בפעילות החברה ומהווה גידול של כ- 350%, מעל לפי 4, בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-3.1 מיליון ש"ח.  בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון לשנת 2020, שהסתכמו בסך של כ- 12.2 מיליון ש"ח, משקפות ההכנסות המוערכות ברבעון השני של השנה גידול של מעל ל- 15%.
יצוין כי נתוני ההכנסות לרבעון השני של 2020 מבוססים בשלב זה על הערכות הנהלה בלבד ועדיין אינם מבוקרים או סקורים, וכי בשלב זה צופה החברה הפסד תפעולי משמעותי לרבעון השני של שנת 2020, אשר נובע בעיקר מגידול בהוצאות רגולטוריות, בניית תשתית מסחרית ומשפטית בקשר עם הכניסה לשוק האירופאי, רישוי מוצרים חדשים בישראל, וכן מגידול במצבת העובדים במחלקות שונות בחברה.
פנאקסיה היא יצרנית מוצרי הקנאביס התרופתי הגדולה בישראל, ומייצרת מעל ל- 30 מוצרים תרופתיים מבוססי קנאביס רפואי ולה בסיס ידע קליני רחב המבוסס על עשרות אלפי מטופלים.
במהלך הרבעון האחרון קיבלה החברה תקן ייצור אירופאי EU-GMP הדרוש לייצור וייצוא מסחרי של קנאביס רפואי ומוצריו לאירופה וצפויה להתחיל במכירות מותגיה בגרמניה ודנמרק במחצית השנייה של השנה. מניית החברה זינקה ב-3 השנים האחרונות ביותר מ-70 אלף אחוזים, ומתחילת השנה בכ-1.32%, לשווי שוק של כ-30 מיליון שקל.
פנאקסיה ישראל הינה חברה בת של פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות אשר הוקמה על ידי ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ועו״ד אסי רוטברט, כחטיבת הקנאביס של קבוצת "סגל פארמה" הפועלת זה למעלה מארבעה עשורים, מייצרת למעלה מ- 600 מוצרים פרמצבטיים שונים, ומשווקת אותם בלמעלה מ- 40 מדינות. בקבוצת פנאקסיה מועסקים למעלה מ- 150 עובדים.
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של הכנסות שיא ו-11 רבעונים רצופים של עלייה בהכנסות המשקפים את המשך מגמת הצמיחה בפעילות החברה בשוק הישראלי ורואים בכך הבעת אמון חזקה מצד מטופלינו. במקביל אנו נערכים כמתוכנן להתחלת מכירות באירופה במחצית השנייה של 2020. אנו מלאי ציפייה להשגת יעד חשוב זה, לצד המשך הגידול בשוק הישראלי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה