השוק

שוק ביטוח הדיור קפוא, שוק ביטוח הרכב פורח

סקר שערכה חברת הביטוח Wesure מצא כי רק 27% החליפו ביטוח בשלוש השנים האחרונות ופחות מ-50% בדקו בין החלופות השונות, לעומת כ-70% שעשו זאת בביטוח הרכב. כ-40% כלל לא יודעים כמה הם משלמים בשנה על ביטוח הדירה שלהם

ניר קומם | 
ביטוחי רכב, ביטוחי דיור (צילום freepik)
27% בלבד מבעלי ביטוח דירה במדינת ישראל החליפו אותו במהלך שלוש השנים האחרונות, כך על פי סקר של מכון איי פאנלס וחברת הביטוח WeSure. בנוסף, הסקר הראה כי בניגוד לתחום ביטוח הרכב השוקק, שם הצרכנים הרבה יותר אקטיביים, משווים בין החלופות השונות ואף עוברים חברות ביטוח (כמחצית מהאוכלוסייה עשתה זאת בשלוש השנים האחרונות), בגזרת ביטוחי הדירות המצב שונה לחלוטין ויש קיפאון מסוים כאשר הציבור פחות בודק, משווה ועובר בין חברות הביטוח השונות. עוד עולה מהסקר כי כ-90% מהאנשים יהיו מוכנים להחליף חברת ביטוח עבור חיסכון בפרמיה.
בסקר נשאלו שאלות דומות שמחדדות את המגמות השונים בין שני שווקי הביטוח: לשאלה האם החלפת ביטוח דירה בשלוש השנים האחרונות, 27% מהאוכלוסייה השיבו שכן בעוד ש-73% השיבו שלא החליפו. לעומת זאת, לאותה שאלה בנוגע לביטוח הרכב, 47% ענו כי החליפו חברת ביטוח, כמעט פי שניים מאשר בדירה, בעוד ש-53% לא החליפו את ביטוח הרכב שלהם ונותרו באותה חברה.
יתרה מכך – על אף הכלים הרבים להשוואות בין חברות שונות המסייעים לצרכנים למצוא את העסקה המשתלמת עבורם, לשאלה האם בדקת חלופות לביטוח הדירה שלך לפני החידוש האחרון, רק 47% השיבו שכן, בעוד ש-53% כלל לא טרחו לבדוק לגבי חלופות. גם כאן ניכר הבדל עצום לעומת ביטוחי הרכב – לשאלה האם בדקת חלופות לפני החידוש האחרון של ביטוח הרכב, 67% ענו כי בדקו לגבי ביטוח בחברות אחרות בעוד ש-28% לא עשו זאת ו-5% השיבו כי אין להם רכב.
הסקר מוכיח כי הישראלים, באופן לא ברור כל כך, עסוקים יותר בהשוואות ובדיקות של ביטוחי רכב לעומת ביטוחי דירה ולשאלה כמה הם משלמים בשנה על ביטוח דירה, 36% ענו כי הם לא יודעים ואילו 64% ידעו להגיד מהי ההוצאה השנתית שלהם על ביטוח דירה.
את הסקר ערכה חברת WeSure, שלאור תוצאותיו ובצל המשבר הכלכלי ותקופת הקורונה, הודיעה כי היא עתידה להשיק ביטוחי דירה דיגיטליים למבנה, לתכולה ולמשכנתא, תחילה בישראל ולאחר מכן גם מחוצה לה, כבר ב- 2021. היו"ר אמיל ויינשל: "מבחינתנו מדובר על עוד צעד משמעותי שבא להיטיב עם ציבור הצרכנים הישראלים שיכולו ליהנות מהקדמה הטכנולוגית. אנו בחרנו להביא את הבשורה של הביטוח הדיגיטלי קודם כל לצרכן הישראלי ורק לאחר מכן להתרחב לפעילות בחו"ל. ישראל הינה הסטרט-אפ ניישן ומגיע לציבור הישראלי ליהנות מהפיתוחים שמקורם בארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה