השוק

פז במו”מ לרכישת רשת סופר יודה לפי שווי של כ-130 מיליון שקל

הרשת מפעילה 17 סניפים ומחזור המכירות שלה מוערך ב-300 עד 400 מיליון שקל. מטרת הרכישה לחזק את רשת חנויות הנוחות yellow
אילן שניג | 
סופר יודה (צילום פייסבוק)
חברת פז מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת רשת הסופרמרקטים התל אביבית סופר יודה, שבבעלות יהודה גואטה. שווי העסקה מוערך ב-120-140 מיליון שקלים, אך לא נקבע סופית. הרשת מפעילה 17 סניפים ומחזור מכירותיה מוערך ב-300-400 מיליון שקלים.
מטרת הרכישה היא חיזוק הזרוע הקמעונאית של פז, שמבוססת היום על חנויות הנוחות של yellow – פז מפעילה 241 חנויות כאלה כיום. החברה רואה בחנויות yellow מנוע צמיחה של החברה וחלק מפעילות משלימה במתחמי התדלוק. בכוונת פז להעביר את 16 חנויות הרשת התל אביבית למותג yellow.
פז, בניהולו של ניר שטרן, מנסה לחזק את זרוע הקמעונאות והמסחר שלה בשנים האחרונות. בעבר ניסתה לרכוש מניות מאדוארדו אלשטיין, בעל השליטה הקודם של שופרסל. ב-2019  ניהלה מו"מ עם נחום ביתן על רכישת השליטה בחברת יינות ביתן. אולם המו"מ נכשל על רקע החיכוכים הגוברים בין המנכ"ל דאז יונה פוגל ליו"ר אברהם ביגר.
לפני שנה פורסם כי רשת ויקטורי מנהלת מגעים לרכישת סופר יודה, אולם גואטה הכחיש את דבר המגעים. חודש לאחר מכן הושלך רימון הלם לסניף של הרשת, וכעבור שבוע רימון הלם נוסף לעבר סניף אחר. גואטה הכחיש את הספקולציות סביב זריקת הרימונים, טען כי אין לו חובות אישיים  וכי לא היו אלו רימונים שנזרקו, אלא נפצים. גואטה הצהיר אז כי הרשת איננה עומדת למכירה וכי רוב בני משפחתו עובדים בה, אבל הוסיף כי אם יבוא מישהו ויציע 250 מיליון שקל - אולי ימכור. עתה הגיע, כנראה, הקונה הרציני לו חיכה גואטה כל השנים והעסקה יכולה לצאת לפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה