השוק

מתדלק: משה חוגג רכש מניות דלק בהיקף של כ-25 מיליון שקל

איש העסקים רכש את המניות בהנפקה של הקבוצה בשבוע שעבר באמצעות חברה פרטית שבבעלותו, מה שיספק לו החזקה של כ-2% ממניות קבוצת דלק
מערכת אייס | 
משה חוגג יצחק תשובה (צילום מסך ספורט 5, בוצ'אצ'ו)
איש העסקים ובעלי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים משה חוגג, רכש בהנפקת דלק בשבוע שעבר מניות בשווי של כ-25-30 מיליון שקל, ומחזיק בכ-2%-2.5% ממניות דלק. ההשקעה, לפי דיווחים, בוצעה באמצעות חברה פרטית שבבעלותו של חוגג.
קבוצת דלק של יצחק תשובה מנסה להיחלץ בימים אלו מהבור הכלכלי אליו נקלעה במשבר הקורונה. מתחילת השנה איבדה דלק כ-87% מערכה, מה שהוביל אותה לצאת לגיוס הון בניסון להיחלץ מהבור. ביום שלישי האחרון גייסה הקבוצה 176 מיליון שקל בגיוס הון שני מתוך ארבעה שעליה לבצע עד אפריל 2021, בהיקף של כחצי מיליארד שקל. כתוצאה מההנפקה, אחזקתו של תשובה דוללה לכ-53% בלבד לאחר שרכש מניות ב-47 מיליון שקל.  
לאחרונה הודיעה ענקית האנרגיה שברון כי תרכוש את נובל אנרג'י בכ-5 מיליארד דולר, מה שהוביל לזינוק במניות דלק, אך גם לירידה חדה ימים לאחר מכן. נובל אנרג'י היא מפעילת אסדת הקידוח הישראלית – לוויתן ונחשבת לאחת מחברות האנרגיות הבולטות בישראל. היא מחזיקה בכ-25% בקידוח הגז "תמר" ובכ-40% מפרויקט לוויתן יחד עם דלק (כ-45%) ורציו (כ-15%). נובל היא גם המפעילה של שני הקידוחים.
בימים אלו נמצאת דלק במשא ומתן למכירת דלק ישראל, כשעל העסקה מתחרים לאומי פרטנרס וסופרגז, מול בעל רשת הקמעונאות רמי לוי ומנכ"ל מליסרון לשעבר אבי לוי, כיום בעל השליטה בחברת להב אל.אר. במקביל, קרן זרה מתמודדת על רכישת החברה. על דלק להשלים את העסקה למכירת דלק ישראל עד ספטמבר הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה