השוק

ההתאוששות לא נראית באופק - ירידה במספר המשרות הפנויות במשק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה ירידה בהיצע המשרות במשק בין יוני ליולי; לפני פרוץ המשבר – עמד ההיצע על כ-100 אלף משרות; המקצועות המבוקשים ביותר – מהנדסים ומטפלים סיעודיים

ניר קומם | 
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום pixabay, unsplash)
משבר הקורונה שהזניק את האבטלה במשק לכדי למעלה מחצי מיליון ממשיך להכות בעובדים, כפי שעולה מנתונים חדשים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: אמש פרסמה הלמ"ס דו"ח בנוגע למספר המשרות הפנויות במשק בחודש יולי, העומד על כ-52.5 אלף. בחודש יוני, המספר היה מעט גבוה יותר ועמד על כ-53.7 אלף משרות פנויות. הירידה בהיצע המשרות בין חודש יוני ליולי משקפת באופן ישיר את העלייה בהיקפי התחלואה ואת היעדר היכולת של בתי העסק להעסיק עובדים חדשים.
הפסקת הפעילות בענפים השונים, כמו גם סגירתם של עסקים רבים והטלת הסגר, הביאו את המשק בחודש אפריל לשפל בהיצע המשרות הפנויות בשוק – 35 אלף משרות בלבד. לצורך השוואה, ביולי שעבר, וגם לפני חצי שנה, מספר המשרות הפנויות היה כפול ועמד על קרוב ל-100 אלף משרות פנויות.
המשק צריך – מהנדסים ומטפלים סיעודיים
בראש טבלת המשרות המבוקשות, עומדות 5,734 משרות פנויות עבור מהנדסים, כאשר מתוכם יש ביקוש ל-4,142 מפתחי תוכנה. עוד בתחום – קיים היצע של 2,044 משרות פנויות עבור הנדסאים וטכנאים. התחום בעל היצע המשרות השני בגודלו הוא תחום הסיעוד, בו קיים ביקוש לכ-3,399 מטפלים סיעודיים במוסדות ובמשקי הבית. כמו כן, חסרים כ-2,269 עובדי מטבח וניקיון.
גם תחום הבניה מחכה לעובדים: 1,919 משרות מוצעות לרצפים, סתתים, טייחים, מסגרים ועובדי שלד, וכן 913 משרות עבור בוני בתים, בנאים ומניחי בטון. גם תחום המסעדנות מציע משרות – עם ביקוש של 1,346 מלצרים ומוזגים ו-481 טבחים. בנוסף, חסרים היום במשק גם 1,978 נציגי מכירות טלפוניים, 1,296 נהגים, 1,023 מאבטחים, ו- 911 פקידים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה