השוק

מצבות לעסקים בכיכר רבין: "בית הקברות של הכלכלה הישראלית"

בתל אביב הוצבו עשרות שלטי מצבות עליהם חקוקים שמות של בתי עסק קטנים שנסגרו בשל משבר הקורונה. המרכזים לצדק חברתי: "עשרות אלפי עסקים נסגרו והממשלה עוסקת בהישרדותה"
שרון טל |  1
בית קברות לעסקים (צילום המרכזים לצדק חברתי)
עשרות שלטי מצבות הוצבו הבוקר (ד') בכיכר רבין בתל אביב עליהן חקוקים שמות של מסעדות, בתי קפה ועסקים שונים שנסגרו לאחרונה בשל משבר הקורונה, ביניהם: קפה לואיז, מסעדת פלוגי, מסעדת אל חיר, חומוס מבסוטה, דבלין פאב ועוד.
"הגענו לכיכר רבין כדי להרכין ראש על הכלכלה הישראלית שקורסת", נכתב בעמוד הפייסבוק 'מרכזים לצדק חברתי'. "מליון מובטלים, עשרות אלפי עסקים שנסגרו והממשלה עוסקת אך ורק בהישרדותה. אין לנו ברירה חייבים וחייבות לבנות מחדש את הכוח של הציבור!". נכתב.
מיצג המחאה נשא את השם "בית הקברות של הכלכלה הישראלית" ומציג את תמונת המצב העגומה אליה נקלעו עסקים בשל משבר הקורונה והיעדר מנגנון שיאפשר להם להחזיק את הראש מעל המים.

צילום: שי יחזקאל, באדיבות המרכזים לצדק חברתי
בחודשים האחרונים ניסתה הממשלה לספק פתרונות לעסקים אך כל שעשתה היה להדביק פלסתר על פצע שדורש ניתוח חירום. בעלי עסקים רבים הביעו זעם על סחבת בירוקרטית וקשיים בקבלת פיצוי, בטח ובטח בפעימות שונות, שדורשות מאבק בכל פעם מחדש. מאז, בממשלה מודיעים בכל פעם על "תכנית מענקים חדשה", ובינתיים, עוד עסקים ממשיכים לקרוס ואלו שעוד מצליחים להחזיק את הראש מעל המים – טובעים בהלוואות.
נתונים שהוצגו השבוע בוועדת הכלכלה הראו כי עסקים קטנים ניצלו 97% מהקרן שהועמדה להלוואות בערבות מדינה, כאשר הסכום שנלקח בהלוואות עומד על 17.5 מיליארד שקל. בקרב עסקים גדולים ניכרת איתנות גבוהה יותר מאחר ונוצלו 22% בלבד מהקרן – 1.3 מיליארד שקל מתוך 6 מיליארד שהועמדו לטובת העסקים הגדולים.   
לפי ניתוח של חברת המחקר דן אנד ברדסטריט, המשך ההגבלות במשק בעקבות הקורונה יוביל לסגירה של יותר מ-80 אלף עסקים עד סוף השנה, וכ-37 אלף עסקים כבר נסגרו. עסקים בתחום המסעדנות מובילים את רשימת העסקים הנפגעים, ועדות לכך ניתן לראות במצבות שהוצבו הבוקר בכיכר רבין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שעיריית תא יפסיקו לסחוט את העסקים
    איציק 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז אולי הם ישארו בחיים אני בטוח שאם ישימו בית קברות לעסקים שעיריית תא גרמה להם להיסגר עקב סחטנות הוא יהיה גדול הרבה יותר
    סגור