השוק

הושלמה עסקת הענק: סופטבנק מכרה את Arm לאנבידיה תמורת 40 מיליארד דולר

ענקית ההשקעות היפנית 'סופטבנק' מכרה את חברת השבבים הבריטית 'Arm' למתחרה האמריקנית – 'אנבידיה'; 'Arm' תתחיל לייצר שבבים עבור 'אפל' במקום חברת 'אינטל'

מערכת ice | 
שבב (צילום freepik)
עסקת ענק בשוק השבבים העולמי: חברת השבבים הבריטית 'Arm' נמכרה לענקית השבבים האמריקנית 'אנבידיה' מידי חברת ההשקעות היפנית 'סופטבנק' בלמעלה מ-40 מיליארד דולר. בפעם האחרונה שהחברה עברה בעלות, ונרכשה על ידי החברה היפנית ב-2016, העסקה בוצעה בשווי של 32 מיליארד דולר.
מאז אותה שנה, 'Arm' ו'אנבידיה' רשמו צמיחה מרשימה: הכנסותיה של הראשונה צמחו מ-1.2 ל-1.9 מיליארד דולרים, והאחרונה שילשה את הכנסותיה. 'אנבידיה', המובילה בשוק השבבים, עתידה לזכות במכפיל כוח משמעותי בעקבות המהלך, שכן כניסתה לאחרונה של 'Arm' למרכזי דאטה ולמחשבים אישיים, בכללם מחשבי המאק המפורסמים של 'אפל', תגדיל את תחומי הפעילות של החברה. 'ארם' תחליף את 'אינטל', שסיפקה עבור 'אפל' את השבבים במשך שנים.
התשלום על העסקה יתבצע תוך שילוב בין מזומן למניות. 'סופטבנק' היפנית יצאה למהלך ולמימוש נכסים נוסף בכדי לתמוך בחברות בהן השקיעה כמו גם כדי לחזק את מניית החברה באמצעות רכישת מניות. עסקת הרכישה של 'Arm' הייתה הרכישה הגדולה בהיסטוריית 'סופטבנק', שקנתה את הראשונה בלא פחות מ-32 מיליארד דולרים.
חברת 'אנבידיה' הינה חברת השבבים הגדולה ביותר בארה"ב, ושווי השוק שלה מגיע לכדי 331 מיליארד דולרים. צמיחת החברה בחמש השנים האחרונות יוצאת דופן בהיקפה: ערך המנייה זינק בחמש השנים האחרונות בלמעלה מ-2,000 אחוזים, ובשנה האחרונה על אף המיתון הכלכלי – בלמעלה מ-160 אחוזים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה