השוק

הפתעה בארצות הברית: טיקטוק תימכר לאורקל

חברת התוכנה האמריקאית גנבה את ההצגה למיקרוסופט, שכבר הייתה במו"מ מתקדם מול יישומון הסרטונים הקצרים מבית בייטדאנס הסינית. העסקה החדשה עומדת בתנאים שהציב הנשיא טראמפ. בממשלה הסינית לפי שעה מכחישים את העסקה 
רועי בהריר-פרל |  1
טיקטוק (צילום unsplash, pexels)
אף על פי שהמו"מ שלה עם מיקרוסופט כבר הגיע לשלבים מתקדמים, אתמול בלילה נודע כי אפליקציית הסרטונים הקצרים טיקטוק תימכר דווקא לחברת התוכנה האמריקאית אורקל, ששוויה 150 מיליארד דולר (לעומת 1.5 טריליון דולר  - שוויה של המתחרה על הרכישה, מיקרוסופט).
העסקה הלא ממש צפויה נחתמה על רקע אולטימטום שהציב נשיא ארצות הברית בפני טיקטוק ב-6 באוגוסט, המחייב אותה להימכר, על כל שירותיה וכל המידע שנאסף בה, לחברה אמריקאית בתוך שלושה חודשים. עוד קודם לכן הכריז הנשיא טראמפ כי בכוונתו לחסום את האפליקציה שבבעלות תאגיד הבידור הסיני בייטדאנס בפני אזרחי ארצות הברית, בטענה שהיא מהווה כלי ריגול של הממשלה הקומניסטית בסין. ואולם, בהמשך, עקב לחץ של ענקיות טכנולוגייה אמרקיאיות, הסכים הנשיא להשהות את ההחלטה על מנת לאפשר לחברה מקומית לרכוש את פעילות היישומון הפופולרי. 
מיקרוסופט, מצדה, כבר קיבלה מטיקטוק הודעה על כך שהעסקה בין השתיים לא תצא אל הפועל וגם המתחרה השלישית על הרכישה - ענקית הקמעונאות וולמארט - התבשרה על העסקה הדרמתית בין טיקטוק לאורקל. על פי העסקה, טיקטוק תעבור "ארגון מחדש" ולא תימכר לאורקל באופן ישיר. כלומר, היא לא תיבלע באורקל אלא תהפוך לחברה אמריקאית שתעבוד בשיתוף עם אורקל, שתהיה אחראית לאירוח ולשמירת הנתונים של האפליקציה במערכת שירותי הענן שלה.
סכום העסקה הרשמי בין טיקטוק לאורקל עדיין לא נחשף, אולם ההערכות מדברות על הצעות ראשונות שנעו סביב ה-25 מיליארד דולר. ככל הנראה, הסיבה לכך שהאפליקציה לא תימכר בסופו של דבר למיקרוסופט - ענקית הדיגיטל שחשקה מאוד ברשת חברתית משלה - היא התנגדותה של הממשלה הסינית לכך.  המנכ"לית של אורקל, אגב, היא ישראלית לשעבר בשם צפרא כץ, שחוגגת עתה הישג מפתיע באחת העסקאות המדוברות ביותר של השנים האחרונות בתעשיית הטק.
יש לציין כי מקורות בממשלה הסינית מוסרים שהידיעות על רכישתה של טיקטוק הן בגדר שמועות ואינן נכונות. כמו כן, בבייטדאנס מסרבים בינתיים להגיב לפרסומים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברוך קרא ואביעד גליקמן השקרנים הכי גדולים של המדינה
    רבקה 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם התקשורת הישראלית וכל הכתבים אתם השקרנים הכי גדולים בעולם ! עלובי נפש !
    סגור