השוק

אפשר גם בדירהם: בנק לאומי חתם על מזכר הבנות עם שני הבנקים המובילים באיחוד האמירויות

בעיצומה של משלחת בכירי המשק הישראליים לאמירויות, הודיעו בבנק לאומי על חתימת הסכמים עם בנק FAB מאבו דאבי ובנק NBD Emirates מדובאי; "ההסכמים יתרמו לחיזוק הכלכלות, השכנת השלום, וקירוב הלבבות של עמי שתי המדינות ושל כלל עמי האזור, בדרך להגשמת החזון של מזרח תיכון חדש"

ניר קומם | 
בנק לאומי חתם על מזכר הבנות עם שני בנקים באמירויות (צילום יחצ לאומי)
יו"ר דירקטוריון לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא, ומנכ"ל לאומי חנן פרידמן, המבקרים באיחוד האמירויות בראש משלחת של אנשי עסקים ישראלים בכירים, הודיעו על חתימת הסכמים עם בנק FAB (First Abu Dhabi Bank) מאבו דאבי ובנק NBD Emirates מדובאי. שני ההסכמים מניחים את התשתית שתאפשר ליישם הלכה למעשה את היחסים הכלכליים בין המדינות לאור ההכרזה על חתימת הסכם השלום. סמוך לאחר החתימה, לאומי יישם את ההסכמים וביצע העברות בנקאיות ישירות לשני הבנקים, בסך של 180 דולר לכל העברה – עשר פעמים ח"י. המטבע המקומי באמירויות הינו דירהם. 
בנק FAB מנסיכות אבו דאבי נחשב לבנק הגדול ביותר באיחוד האמירויות ואחד מחמשת הגדולים במזרח התיכון, עם היקף נכסים המוערך בכ-235 מיליארד דולר. הבנק, אשר כשליש ממניותיו מוחזקות ע"י זרוע ההשקעות של ממשלת אבו דאבי, פעיל בכלל שירותי הבנקאות, לרבות בנקאות עסקית ושירותים הנוגעים לשווקים פיננסיים.
בנק Emirates NBD, שבבעלות ממשלת דובאי, נוסד בשנת 1963 והוא אחד מחמשת הגדולים במזרח התיכון ובאמירויות, עם היקף נכסים המוערך בכ-140 מיליארד דולר. הבנק מספק את כלל שירותי הבנקאות, לרבות בנקאות עסקית ומכלול שירותים הנוגעים לשווקים פיננסיים.
במסגרת הסכמי הבנות אלה, סיכמו הצדדים כי יפעלו יחד לקידום קשרים עם תאגידים ומוסדות פיננסיים בישראל ובאיחוד האמירויות ויספקו במשותף את הפלטפורמה הבנקאית הנדרשת לקיום קשרים אלה, כגון שירותי סליקה בין הבנקים, קווי אשראי בין בנקאיים, קידום מסחר והשקעות, מסחר במט"ח, ופעילות בתחום ההשקעות באמצעות 'לאומי פרטנרס' ו'לאומי-טק', אשר יסייעו ביצירת חיבורים בין חברות ישראליות לבין קרנות העושר ומשקיעים מאיחוד האמירויות.
במהלך הביקור של משלחת לאומי באיחוד האמירויות, נפגשו יו"ר ומנכ"ל לאומי עם אנשי ממשל בכירים, לרבות שר התעשייה והמסחר של דובאי, נשיא לשכת המסחר של דובאי, ועוד. כמו כן, חברי המשלחת הישראלית, הכוללים את בכירי המשק, נפגשו עם בכירי המשק בדובאי לצורך היכרות ראשונית ויצירת קשרים עסקיים.
"נסיעת המשלחת מהווה בשורה חשובה למשק ולציבור בישראל עם המעבר לשלב המעשים - קטיפת פירות השלום באמצעות התנעת שיתופי פעולה עסקיים בתחומי הפיננסים, הטכנולוגיה, האנרגיה, הבריאות, התיירות, המים, החקלאות, המזון, התעשייה, התשתיות ועוד", מסר ד"ר חאג' יחיא, יו"ר דירקטוריון לאומי. "המהלך נועד בראש ובראשונה לתרום בבניית היסודות עליהם יצמחו שיתופי פעולה רחבי היקף בין המגזרים העסקיים בישראל ובאיחוד האמירויות הערביות. אנחנו מקווים כי העשייה הנוכחית תתרום לחיזוק הכלכלות, השכנת השלום, וקירוב הלבבות של עמי שתי המדינות ושל כלל עמי האזור, ותקדם אותנו שלב נוסף בהגשמת החזון של מזרח תיכון חדש ומשגשג, לנו ולדורות הבאים".
חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי, אמר: "אנחנו מברכים את הדרג המדיני בישראל על פריצת הדרך בהידוק היחסים שלנו עם איחוד האמירויות, אבל כעת מגיע השלב של הביצוע – פתיחת הערוצים הכלכליים שיבטיחו את מימוש הפוטנציאל האדיר הקיים בין המדינות כבר בטווח הזמן המיידי. יצירת תשתית כלכלית משותפת בין שני הצדדים מהווה עבורנו משימה לאומית המגיעה בנקודת זמן מכריעה שבה כלכלת ישראל נתונה באחד ממבחניה הקשים. אנחנו מקווים כי הקשרים שכבר התחלנו לרקום עוד לפני נסיעת המשלחת, יניבו תוצרים מעשיים אשר ייתנו תמריץ נוסף למשק בישראל במאמץ להשיבו למסלולו. אנחנו מעריכים כי היקף ההשקעות של גופים מהאמירויות עשוי להגיע בתוך כמה שנים עד כ-10% מהיקפי ההשקעות בהייטק הישראלי, באופן ישיר או באמצעות קרנות, ובכוונתנו למקד מאמצים בתחום זה, לצד נושאים חשובים אחרים שיצעידו את הכלכלה הישראלית קדימה".
איל בן חיים, סמנכ"ל התפעול של לאומי, מסר: "זוהי בשורה לעשרות לקוחות עסקיים שלנו, שפנו בשבועות האחרונים לצורך העברת וקבלת כספים מהאמירויות ועד כה נאלצו לבצע זאת באמצעות בנקים אירופאים בתהליך ארוך, יקר ומסורבל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה