השוק

שתי בקשות לייצוגיות נגד פוקס של הראל ויזל: לא דיווחו בזמן אמת על העסקה עם ג'מבו

על פי כתבי הבקשה, העסקה למתן זיכיון לקבוצת פוקס להפעלת חנויות רשת הקמעונאות נחתם ב-24 ביולי ודווח עליה רק ב-15 בספטמבר 2020. עובדה זאת, לטענת התביעה, גרמה נזק לכל מי שמכר מניות של החברה בין מועד החתימה למועד הדיווח 
 
אנגלינה יוסים | 
הראל ויזל (צילום שוקה כהן, יחצ, Istock)
פוקס של הראל ויזל הודיעה כי הוגשו שתי בקשות לתביעות ייצוגיות כנגד החברה, בעלי שליטה ודירקטורים בחברה. הבקשות לתביעות נוגעות למועד הדיווח של החברה על העסקה בינה ובין ג'מבו, בעניין מתן זיכיון לקבוצת פוקס להפעלת חנויות רשת הקמעונאות. העסקה נחתמה ב-24 ביולי 2020 ודווח עליה רק ב-15 בספטמבר.  
לטענת המבקשים בשתי הבקשות, היה על החברה לדווח על ההתקשרות בעסקה לכל המאוחר עם חתימתה. בנוסף טענו כי מועד הדיווח גרם נזק לכל מי שמכר מניות של החברה בין מועד חתימת העסקה ובין מועד הדיווח עליה, וזאת לאור עליית שער המניה לאחר הדיווח על העסקה. הנזק באחת הבקשות מחושב על פי עליית שער המניה ביום המסחר שלאחר הדיווח על העסקה, ובבקשה השנייה לפי עליית שער המניה בשבוע שלאחר הדיווח. פוקס מסרו בדיווח כי "החברה לומדת את הבקשות באמצעות יועציה המשפטיים. לעמדת החברה ויועציה עיכוב הדיווח ומועד הדיווח תאמו את הוראות הדין".
רשת הקמעונות מקס סטוק שייצאה להנפקה בתחילת ספסטמבר, טרם הדיווח מסרה כי לא ידעה בזמן ההנפקה על כניסתה של ג'מבו לישראל.  מקס סטוק מסרו כי "לאור פרסומים בעיתונות והודעות לבורסה בעניין מתן זיכיון לחברת פוקס ויזל בע"מ, להפעלת חנויות רשת הקמעונאות ג'מבו ופתיחת חנות עד סוף שנת 2021 (לפי הודעת קבוצת פוקס) או סוף שנת 2022 (לפי הודעת ג'מבו), מהם למדה החברה לראשונה על קיום הסכם זה ומבלי שהיה לה כל ידע קודם בנושא".
עוד הוסיפו כי "כבר כיום, החברה פועלת בשוק תחרותי מאד, הכולל שחקנים רבים בכל אחת מקטגוריות המוצרים הנמכרים על ידיה, לאור זאת ולאור זמן הכניסה לשוק הנדרש והקמת רשת חנויות בפריסה ארצית מסוגה של רשת מקס סטוק המופעלת על ידי החברה, ומונה נכון למועד דוח זה 50 סניפים ברחבי הארץ, החברה מעריכה, כי נכון למועד זה, לא צפויה להיות לאמור השפעה מהותית על פעילות החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה