השוק

"הנדל - אל תייקר את האינטרנט": עובדי בזק בינלאומי במחאה מול משרד התקשורת

לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בעקבות ההחלטה לבטל את הפיצול בין ספק אינטרנט לתשתית, עשרות מעובדי החברה הגיעו להפגין מול המשרד התקשורת בתל אביב. השר הנדל: "מעריכים מאוד את העובדים, אבל אחרי שנים של קיפאון צריך לקבל החלטות קשות"

מערכת ice |  1
עובדי בזק בינלאומי מפגינים (צילום ועד עובדי בזק בינלאומי)
ברקע ההחלטה לבטל את הפיצול הקיים כיום בין ספק אינטרנט לתשתית, עשרות עובדי בזק בינלאומי הפגינו היום (ד') מול משרד התקשורת בתל-אביב. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "הנדל אל תייקר את האינטרנט" ו"כן לאזרחים – לא לפוליטיקה".
שר התקשורת יועז הנדל מסר בתגובה להפגנה: "מעריכים מאוד את העובדים, אבל אחרי שנים של קיפאון צריך לקבל החלטות קשות בתחום התקשורת. טובת הצרכן עומדת לנגד עיניי. במשך שנים הצרכן הישראלי משלם מיליוני שקלים לחינם על מנויים לספקיות  אינטרנט שאינם בשימוש. המצב הנוכחי מחייב שינוי ואני מתחייב לקבל את ההחלטה הנכונה עבר כלל האזרחים". 
בשבוע שעבר הכריזו עובדי החברה סכסוך עבודה בעקבות כוונת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברה האם בזק – מהלך שיביא כאמור, לביטול ההפרדה בין ספק ותשתית אינטרנט. בהודעה שפרסמה החברה, כתבה יו"ר עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא, כי "החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק".
עוד הוסיפה ליברמן-לביא: "ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית, ומכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".
​כזכור,  לפני כשבועיים פרסם משרד התקשורת הצעה לפיה בעלות התשתיות בזק והוט תוכלנה, החל מינואר 2022, להיות גם ספקיות אינטרנט (ISP). כלומר, לספק ללקוחותיהן גם את השירות שעד כה הם קיבלו באמצעות ספק חיצוני. האיסור המושת עליהן כיום נוכח היותן מונופול - יבוטל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנדל
    Ron 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Hendel who O
    סגור