השוק

Airbnb הפסידה 697 מיליון דולר מתחילת השנה

על פי תשקיף שהציגה החברה לקראת הנפקה ראשונה בבורסה (IPO), ההפסד הנקי שלה היה גבוה פי 3 מהתקופה המקבילה אשתקד. בכל זאת, לאור התאוששות ברבעון השלישי, משדרים שם אופטימיות
רועי בהריר-פרל | 
airbnb
ענקית השכרת הנכסים לטווח קצר Airbnb רשמה במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020 הפסד נקי של 697 מיליון דולר - פי 3 מההפסד הנקי שלה בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה בתקופה זו עמדו על 2.5 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 3.7 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019.  כך עולה מתשקיף שפרסמה החברה לקראת הנפקה ראשונה לציבור - מה שעתיד להיות אחד מהאירועים הפיננסיים הגדולים של השנה.
עוד עולה מהתשקיף כי ההזמנות עמדו עמדו בשלושת הרבעונים הראושנים של 2020 על סך של 18 מיליארד דולר, המשקפים צניחה של 40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש אפריל 2020, ספציפית, היו ההזמנות נמוכות ב-72% ביחס לאפריל 2019. בנוסף לכך, החברה נאלצה לפטר כרבע מעובדיה עד לחודש יוני האחרון .
עם זאת, יש לציין כי Airbnb נפגעה קצת פחות קשה ממתחרותיה, לרבות אקספדיה, שהכנסותיה צנחו ברבעון השלישי של 2020 בכ-58%, ובוקינג, שהכנסותיה ירדו במהלך רבעון זה ב-48%. הרבעון השלישי, באופן כללי, היה בסימן התאוששות קלה עבור Airbnb: מהפסד נקי של 400 מיליון דולר ברבעון השני, החברה עברה לרווח נקי של 501 מיליון דולר ברבעון החולף. שיפור נרשם גם בשורת ההכנסות, שעמדו ברבעון זה על 1.3 מיליארד דולר, אבל עדיין מדובר בנתון עגום לעומת הרבעון המקביל אשתקד, המשקף צניחה של 18%.
הפגיעה של משבר הקורונה בחברה ששירותיה מתבססים בעיקר על תיירות מורגשת היטב בשווי השוק המוערך שלה: ב-2017 היא ערכה סבבה גיוסים על בסיס שווי שוק של 31 מיליארד דולר ואילו באפריל השנה היא גייסה בהנפקת חוב על פי שווי מוערך של 18 מיליארד דולר. כרגע עדיין לא ניתן לקבוע מהו ערך השווי של החברה מאחר שלא נמסרו פרטים בסיסיים על ההנפקה הקרובה, לרבות מחיר המנייה ומספר המניות שיימכרו.
מה שכן ידוע כבר עכשיו הוא ששוויין הכולל של המניות שאותה מציעה Airbnb לציבור הוא מיליארד דולר - סכום שעשוי בהחלט לעלות, בהתאם לביקושים. מטרתה של החברה, על פי מקורבים, היא לגייס 3 מיליארד דולר. החתמים המובילים בהנפקה יהיו גודלמן סאקס ומורגן סטנלי, וישתתפו בה גם חברות ההשקעות ברקליס, סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה. חלק מהמניות יישמרו על ידי החברה לטובת בעלי נכסים בארצות הברית, על פי הקוסנפט שאותו אימצה גם חברת ההסעות השיתופיות אובר.
Airbnb, שמתמודדת בחודשים האחרונים עם לחץ גובר של המשקיעים להנפקה, צופה שעם סיום משבר הקורונה, שוק התיירות יחזור לעצמו במהרה והביקושים הרבים לאירוחים זמניים ישיבו את החברה למסלול של צמיחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה