השוק

רשות התחרות שוקלת שינויים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית

6 שנים לאחר אישור המיזוג של בזק וחברת יס ולאור כניסת סלקום ופרטנר לתחום שידורי הטלוויזיה, שוקלת הממונה מיכל הלרפין להתיר לבזק למכור חבילות תקשורת ללא טלוויזיה במחיר מופרד, כמו כן שוקלת לשנות את התנאי האוסר על בלעדיות על תוכן זר
שרון טל |  1
מיכל הלפרין (צילום ויקיפדיה)
שוק הטלוויזיה בישראל השתנה בשנים האחרונות ללא היכר, אם בעבר השחקניות ששלטו בשוק היו רק שתיים – יס והוט, הרי שכיום נכנסו שתי שחקניות נוספות – פרטנר וסלקום שהשיקו שירות טלוויזיה משלהן, וצברו עד כה למעלה מ-200 אלף מנויים.
לאור השינויים ובחלוף 6 שנים מאישור עסקת המיזוג של בזק-יס, שוקלת כעת רשות התחרות והממונה מיכל הלפרין, שורת שינויים בשוק הטלוויזיה, וזאת במסגרת תיקון שפרסמה להערות הציבור.
ברשות התחרות מסבירים את העילה לפעול לשינוי: "כחלק מתנאי המיזוג נאסר על יס למכור סל שירותי תקשורת הכוללים שירותי טלוויזיה במחיר שונה ממכירת שירות הטלוויזיה בנפרד. על פי התנאי, אם קבוצת בזק בוחרת למכור טריפל במחיר מסוים עליה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר נפרד כך שמחיר שירותי הטלוויזיה יהיה זהה בין אם השירותים נרכשו כחלק מחבילת הטריפל ובין אם הם נרכשו כשירותי טלוויזיה בלבד. תנאי זה הוטל מחשש כי בזק תמכור את שירותי הטלוויזיה כחלק מחבילת הטריפל במחיר טורפני ובכך תגביה את חסמי הכניסה של מתחרים נוספים לתחום הטלוויזיה".  
"תנאי נוסף שהוטל על יס במסגרת תנאי המיזוג הוא איסור על הסדרי בלעדיות בכל הנוגע לרכש תוכן לטלוויזיה רב ערוצית. תנאי זה נועד לאפשר לשחקנים אשר ירצו להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית לרכוש תכנים בלי הגבלה".
כעת, לאחר שרשתות האינטרנט עברו שורת שדרוגים בדמות תשתיות סיבים אופטיים ועוד, גם שירותי הטלוויזיה התפתחו. לאור שינויים אלו ונוספים, שוקלת הממונה שוקלת להתיר לקבוצת בזק למכור חבילות תקשורת הכוללות שירותי טלוויזיה, ללא חובה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר מופרד שיהיה אחיד לרוכשי חבילות ולמי שאינם רוכשים חבילות.
בכל הנוגע להסדרי בלעדיות, שוקלת הממונה לשנות את תנאי האוסר על בלעדיות כך שלא יחול על רכש תוכן זר, בשל מגוון האפשרויות העומדות בפני חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית. לעומת זאת בכל הקשור לתכני ספורט ולתכנים מקומיים שאינם נכנסים להגדרת הפקות מקור התנאי יישאר בתוקפו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי די עם הקומוניזם? תשחררו את כל שוק התקשורת כבר (ל"ת)
    ליאור 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור