השוק

העסקה הושלמה ונחתמה מערכת הסכמי מימון לפרויקט תחנת הכוח ברמת חובב

שיכון ובינוי ואדלטק השלימו את רכישת התחנה ב-4.25 מיליארד שקל מחברת החשמל וכן נחתמה המערכת למימון הפרויקט עם העמדת הלוואות מגופים בנקאיים ומוסדיים. בעקבות העסקה: חברת החשמל תרד לנתח של 35% מהייצור עד 2026
כפיר אדר | 
תחנת הכוח החדשה ברמת חובב מתקרבת צעד נוסף. הבוקר (שני) נמסר מסמך מטעם שיכון ובינוי לבורסה לניירות ערך, על פיו נחתמה מערכת הסכמי מימון לפרויקט באמצעות העמדת הלוואות מגופים בנקאיים ומוסדיים וזאת כחלק מהיערכותה להשלמת המסירה של תחנת הכוח על פי הסכם הרכישה, הצפויה להתקיים ב-3 בדצמבר.
למעשה, שיכון ובינוי בהובלת תמיר כהן ואדלטק בהובלת אורי אדלסבורג השלימו את רכישת תחנת רמת חובב מידי חברת החשמל בתמורה לכ-4.25 מיליארד שקל. התחנה נחשבת לאחד מאתרי הייצור הגדולים בישראל הפועלים על גז טבעי, מגובה בהסכם תחרותי לאספקת גז טבעי ממאגר כריש של אנרג'יאן. מכירת תחנת הכוח ברמת חובב היא חלק מהרפורמה במשק החשמל - שבמסגרתה תאבד חברת החשמל את המונופול שלה בתחום ייצור החשמל, ותרד לנתח של 35% מהייצור עד 2026.
השלמת הסכמי המימון כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים ובכלל השלמת העסקה. הסכמי המימון כוללים העמדת מסגרות מימון בהיקף של כ-900 מיליון יורו ובנוסף מסגרת של כ-300 מיליון שקל אשר ישמשו, בין היתר, לתשלום מחיר הרכישה לחברת החשמל לישראל ולתשלום לרשות מקרקעי ישראל בגין רכישת הזכויות במקרקעין עליהם בנויה תחנת הכוח ותשלומים שונים אחרים הנדרשים לצורך ההתארגנות לתפעול הפרויקט.
כזכור, שיכון ובינוי זכתה במכרז שערכה חברת החשמל לרכישה ותפעול של תחנת כוח מוסקת בגז, ברמת חובב. תשלום הפרעון להלוואות האחרון יבוצע בחלוף 19 שנים ו-6 חודשים ממועד מסירת תחנת הכוח לידי השותפות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה