השוק

ירידה קלה בהכנסות, זינוק ברווח התפעולי: שיכון ובינוי מסכמת רבעון שלישי

ההפסד הנקי של קבוצת הנדל"ן הבינלאומית הצטמצם בכ-75% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הקבוצה גם מכרה הרבה יותר דירות באירופה לעומת התקופה המקבילה ב-2019. בארץ, לעומת זאת, מכירות הנדל"ן שלה ירדו במעט
רועי בהריר-פרל | 
קבוצת הנדל"ן, התשתיות, האנרגיה והזכיינות הבינלאומית שיכון ובינוי הציגה ביצועים מרשימים יחסית לימי קורונה בדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2020. סך הכנסות הקבוצה במהלך רבעון זה ירד באופן מתון ועמד על כ-1.56 מיליארד שקל, לעומת 1.62 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הגולמי של שיכון ובינוי עלה ב-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד עד ל-214 מיליון שקל (המהווים כ-13.7% מסך ההכנסות) לעומת רווח גולמי של 198 מיליון שקל בשנה שעברה, הרווח התפעולי קפץ ל-92 מיליון שקל לעומת הפסד של 10 מיליון שקל אשתקד לאור העובדה שהוצאות החברה ירדו בכ-25% כתוצאה ממהלכי התייעלות וההפסד הנקי שלה ירד מ-59.5 מיליון ברבעון השלישי של 2019 ל-15.4 מיליון שקל השנה.
עוד עולה מהדו"ח כי בתשעת החודשים הראשונים של 2020 טיפס מדד ה-FFO (רווח נקי בניטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות) של הקבוצה ל-115 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל בכל שנת 2019.  בסך הכל, מסתכם צבר ההזמנות של שיכון ובינוי בכ-12.8 מיליארד שקל, לא כולל פרויקטים בהיקף של 5.7 מיליארד שקל, בהם זכתה החברה אך עדיין לא צירפה אותם למצבה. הסיבות לנתונים החיובים נעוצות, על פי הדו"ח, בהמשך פיתוח מואץ של פעילות האנרגיה בארצות הברית, לרבות מו"ומ להשקעה בפרויקט הזכיינות בכביש האגרה SH-288 שביוסטון, טקסס, הצפוי להניב הכנסות במשך כ-50 שנים. בנוסף לכך, במהלך הרבעון השלישי של 2020 מכרה הקבוצה  245 יח"ד באירופה לעומת 206 יח"ד ברבעון המקביל אשתקד וגייסה אג"ח בהיקף כולל של כ-420 מיליון שקל. 
בארץ, לעומת זאת, הקבוצה מכרה במהלך הרבעון השלישי רק  94 יח"ד לעומת 97 יח"ד ברבעון המקביל אשתקד והכנסות הקבוצה מהפעילות בישראל ירדו לכ-263.6 מיליון שקל מ-310 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על פי החברה, בעיקר בשל סיום הרחבת מעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ונוכח העובדה שברבעון המקביל ב-2019 נכללו הכנסות ממכירת קרקעות.  יתרות המזומנים של שיכון ובינוי עומדות נכון לרגע כתיבת שורות אלה על סכום נאה של כ-1.9 מיליארד שקל.
לדברי תמיר כהן, יו״ר שיכון ובינוי, "תוצאות הרבעון טובות". אני שבע רצון מכך שהחברה ממשיכה להציג תוצאות חיוביות גם בתקופה מאתגרת זו", הוא אומר. הפעלת כביש האגרה ביוסטון הוא אירוע משמעותי - הן בהיבט של ההכנסות הצפויות מהפרוייקט והן בהיבט של מימוש אסטרטגיית ההתרחבות של שיכון ובינוי לעבר השוק האמריקאי בתחומי התשתיות והאנרגיה. אני מאמין כי נמשיך את אסטרטגיית ההתרחבות בשוק האמריקאי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה