השוק

תחזית: כך תשפיע הגעת החיסון לקורונה על הכלכלה הישראלית

התחזית מעלה שתי אפשרויות שונות על הכלכלה בישראל בשנת 2021. האפשרות הראשונה אופטימית ומדברת על השפעת החיסונים על המשק - לעומת תרחיש פסימי מן העבר השני
מערכת ice | 
חיסון לקורונה (צילום pexels)
חטיבת המחקר של בנק ישראל פרסמה היום (שני), את התחזית המאקרו כלכלית שלה. לטענת הכלכלנים, ההתאוששות מהסגר השני בישראל מסתמנת כמהירה במגוון מדדים כלכליים, כמו: רכישות בכרטיסי אשראי וצריכת דלק, אך מנגד הפגיעה בתעסוקה ממשיכה להיות גורם משמעותי בענפים שנמצאים עדיין תחת מגבלות בריאותיות כמו ענפי התיירות, תרבות וכדומה.
התחזיות הגלובליות צופות התאוששות איטית בשנת 2021, בעקבות הצפי שהפצת החיסונים תימשך מספר חודשים. ישנם שתי תרחישים מרכזיים עליהם הערכות הכלכלנים מתבססות. התרחיש הראשון מציג אופטימיות, כאשר הציפייה היא שתהיה זמינות לחיסון במחצית ראשונה של שנת 2021, כאשר בתקופה זו עדין ישנן הגבלות בריאותיות והתאוששות שמתעצמת במחצית השנייה של השנה. בתרחיש זה, התוצר מתכווץ ב-4.2% אחוזים בשנת 2020 וצפוי לצמוח בקצב של 4.5% בשנת 2021. שיעור האבטלה הממוצע לשנת 2021 צפוי לעמוד על כ-8.9%.
התרחיש השני הוא פחות אופטימי, ההנחה היא כי תהיה רמת תחלואה גבוהה במהלך החורף הקרוב, וקיום תחלואה לאורך מרבית שנת 2021, תוך נקיטת צעדי הכלה והטלת סגרים בעוצמות משתנות. בתרחיש זה, הצמיחה בשנת 2021 תעמוד על 2.4% ושיעור האבטלה הממוצע לשנת 2021 (בהגדרה הרחבה) צפוי לעמוד על כ- 12.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה