השוק

עמק הסיליקון מתייבש: מדוע חברות ענק נודדות ליעדים חדשים?

לאחר שמנכ"ל טסלה אילון מאסק איים להעביר את מפעל החברה לטקסס, שורת חברות הולכות בעקבותיו ונוטשות לכיוון טקסס. בין החברות: אורקל, HP, דרופבוקס ועוד שמאסו בקליפורניה היקרה. סופו של עידן?
רועי בהריר-פרל | 
חברות הייטק (צילום pixabay)
עמק הסיליקון שבצפון קליפורניה, המשמש בעשורים האחרונים כבית עבור כמה מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, הולך ומתרוקן: המיסוי הגבוה מאוד, יוקר המגורים ומגבלות הקורונה על האזור גורמים לחברות רבות ולשקול מחדש את המשך פעילותן בעמק היוקרתי. כמה מהן אף החליטו לאחרונה לעזוב מיד, בלי לשקול שום דבר - בעיקר ליוסטון שבטקסס, המסתמנת כבירת הטכנולוגיה החדשה של ארצות הברית.
ענקית התוכנה האמריקאית אורקל, לדוגמה, ששמה עלה לפני כחודש וחצי בהקשר של רכישת טיקטוק, הכריזה בסוף השבוע כי היא מעבירה את משרדי ההנהלה שלה מרדווד סיטי שבעמק הסיליקון לטקסס. זאת, לדברי מקורבים להחלטה, בעיקר בשל עלויות התפעול הגבוהות והמיסים הכבדים בקליפורניה, אבל גם נוכח אי הוודאות שיוצרת מגפת הקורונה המשתוללת באזור.
לפני כמה חודשים, כזכור, איים מנכ"ל טסלה אילון מאסק להעביר את מפעל החברה לטקסס לאחר שמושל קליפורניה הורה לסגור את שעריו כחלק ממגבלות הקורונה. בשבוע שעבר מאסק העתיק את מקום מגוריו לטקסס, אבל רוב הפעילות של טסלה ושל חברתו הנוספת ספייס X נותרה בינתיים בעמק. גם חברת הענק Hewlett Packard Enterprise, שהתפצלה לפני כחמש שנים מ-HP, הצהירה לאחרונה שהיא מתכננת לעבור ליוסטון, טקסס, אחרי 81 שנים בעמק הסיליקון.
חברת התוכנה Palantir Technologies עזבה גם היא את קליפורניה בתחילת השנה, אבל העדיפה להתמקדם מחדש דווקא בדנבר שבקולורדו. לדברי מנכ"ל החברה אלכס קארפ, ההחלטה נבעה מ"חוסר הסבלנות וחוסר הפתיחות" שמאפיינים כיום את עמק הסיליקון. גם דרו יוסטון, מנכ"ל דרופבוקס, הודיע כי בכוונתו לעזוב את עמק הסיליקון ולשים את פעמיו, כמו רבים מחבריו, אל העיר ששמה כשם משפחתו.
האם זו תחילת הסוף של עמק הסיליקון? המגמה די מובהקת, אבל עדיין מוקדם לקבוע, שכן רוב חברות הענק - בראשן אפל, גוגל, נטפליקס ואדובי - עדיין פועלות ומשגשגות בו, ולכן הוא עדיין "המרכז העולמי לחדשנות טכנולוגית" כפי שנהוג לכנותו בעשורים האחרונים. מצד שני, משבר הקורונה גורם לרבים לחשב מסלול מחדש, כך שאפשר בהחלט להניח שזה ישתנה. "אנחנו מאמינים שהצעד שהחלטנו עליו עכשיו מציב את אורקל בנקודה הטובה ביותר לצמיחה עסקית ולדאגה לנוחות התעסוקה של העובדים בעתיד הקרוב והרחוק", כתבה החברה בהצהרתה על המעבר לטקסס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה