השוק

תיק השקעות תושבי החוץ בבורסה במהלך משבר הקורונה במגמת בלימה

שווי תיק ניירות הערך של המשקיעים מחו"ל עלה בהיקף קטן של 400 מיליון שקל בלבד, שוויו של התיק ירד ב-8 מיליארד שקל מאז פרוץ המגיפה והמשקיעים לא מימשו מניות ישראליות בהיקף משמעותי
כפיר אדר | 
מניות (צילום unsplash)
מתחילת משבר הקורונה בישראל, בחודשים פברואר-מרץ ועד סוף אוקטובר השנה, עלה שווי תיק ניירות הערך בישראל של תושבי חוץ בבורסה בתל אביב בהיקף קטן של כ-0.4 מיליארדי דולרים והגיע לרמה של כ-49.8 מיליארד שקל. ועדיין: מדובר בעלייה ניכרת בשווי תיק האג"ח והמק"מ קוזזה בירידה חדה בשווי תיק המניות.
שווי תיק המניות של תושבי חוץ בבורסה בת"א ירד מאז תחילת המשבר בקרוב ל-8 מיליארדי דולרים (28 מיליארד שקל) בעיקר בשל ירידת מחירי המניות בבורסה בת"א. למרות המשבר ואי הוודאות בשווקים, תושבי חוץ לא מימשו מניות ישראליות בבורסה בת"א בהיקף משמעותי - מימושים באחזקות הפיננסיות של כ-0.9 מיליארד דולר (3.07 מיליארדי שקל) בחודשים פברואר-אוקטובר.
עם זאת חלקם של תושבי חוץ מסך שווי השוק של המניות בבורסה בת"א ירד כ-0.9 נקודות אחוז בתקופה זו ועמד על 16.6% בסוף אוקטובר. לשם השוואה במשבר 2008 תושבי חוץ מימשו בבורסה בת"א מניות בהיקף של כ-3 מיליארד דולר (11.05 מיליארד שקל) בין יולי לדצמבר 2008.
מנגד, שווי יתרת תיק האג"ח והמק"מ בישראל של תושבי חוץ עלה בהיקפים ניכרים בחודשים פברואר עד אוקטובר, עליה של כ-8.1 מיליארדי דולרים עד ליתרה של כ-20.1 מיליארדי דולרים  - הרמה הגבוהה ביותר זה עשור. הצטרפותה של ישראל למדד ה- FTSE WGBI (מדד האג"ח הממשלתי העולמי של פוטסי) וההתרחבות בפער הריביות שקל/דולר בעסקאות הלוואה דולרית בתחילת המשבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה