השוק

רוצים שפסגות תשקיע בכם? לא תראו שקל בלי מספיק נשים בדירקטוריון

בית ההשקעות דורש מחברות בהן הוא משקיע להגיע לשוויון מגדרי בדירקטוריון תוך 3 שנים, עם יעדים מדי שנה. כיום במחצית מהחברות בישראל נשים מהוות רק 20% מהדירקטוריונים
שרון טל | 
יו"ר פסגות קופות גמל שלמה פשה ומנהלת ההשקעות גת מגידו (צילום רמי זרנגר)
ייצוג מגדרי שווה הופך בשנים האחרונות לדבר טריוויאלי בעיני הישראלים, אך בחברות מובילות שוק, היקף הגברים המובילים את הדירקטוריון נותר בולט ביחס לנשים, באופן שלא ניתן לפספס.
לפי הנתונים הפומביים שהוצגו בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שיעור החברות הציבוריות במדד תל אביב 125 בהן יש פחות מ- 20% נשים עומד על 48% - נתון מדאיג, המצביע על כך כי נדרש שינוי משמעותי בייצוג המגדרי ברוב החברות במדד.
לצד הסיבות המובנות כגון הדרישות הגבוהות מלהיות אשת קריירה, יש לא מעט נשים שבוחרות ואף חפצות בכך עד כדי הגעה לתפקידים ניהוליים בכיריים. כעת, ישנן חברות שגם פועלות לשנות זאת מתוכן. 
בית ההשקעות פסגות הודיע היום (שלישי) כי ידרוש מהחברות בהן הוא משקיע להגדיל את שיעור הנשים בדירקטוריונים, ולהגיע לייצוג מגדרי שווה תוך 3 שנים. החל מינואר 2021 בית ההשקעות יתנגד באופן גורף לאישור דירקטורים בדירקטוריונים שאין בהם ייצוג נשי בשיעור של 20% לפחות, בשנת 2022 של לפחות 30%, ותוך 3 שנים הצבעה נגד כל מינוי בחברה שאין בה ייצוג מגדרי שוויוני. לפי החלטה זו יידרש מיידית תיקון בהרכב הדירקטוריון של כ- 50% מחברות מדד 125, אמרו בפסגות. 
בחברות בהן קיים היום ייצוג נשי של 40% ומעלה – יינתן מיידית משקל חיובי בהצבעות על אישור תגמול בחברה
לפי הודעת פסגות, בית ההשקעות יוביל "מדיניות הדרגתית מתוך הבנה כי הידע שנצבר בדירקטוריון הקיים הוא קריטי עבור בעלי המניות ונדרשת תקופת הערכות. עם זאת, חלה חובה מיידית להבהיר את המצופה מהחברות במינויים הבאים", נמסר. 
ועדות ההשקעה בבית ההשקעות הדגישו, כי יבחנו לגופם מקרים מיוחדים, בהם לא יהיה ניתן בטווח הקצר ליישם מדיניות זו, ויימצא כי ישנה חשיבות להמשך כהונתם של דירקטורים קיימים. במקרים אלה, ימשיך פסגות בדיאלוג עם החברות, ויאשר הרכב דירקטוריון ככל שהחברה תביע נכונות והתחייבות בכתב לפעול להגדלת הייצוג הנשי בדירקטוריון בשנים הקרובות.
גת מגידו מנהלת השקעות ראשית בפסגות אמרה: "כגוף השקעות מוביל ומשפיע בשוק הישראלי, פסגות יחל להוביל שינוי הכרחי בשוק ההון, על מנת להגדיל את שיעור הנשים בהרכבי דירקטוריון בחברות ציבוריות –מתוך הכרה מבוססת מחקרים שלגיוון בדירקטוריון השפעה חיובית על הממשל התאגידי, על ציון ה- ESG ובחלק מהמחקרים על ביצועיה הפיננסים של החברה ובשל החשיבות לשיוויון מגדרי בנקודות השפעה במשק הישראלי. זהו צעד שבא לתקן עיוות ארוך שנים, ואנו גאים להיות מנהל נכסי הציבור הראשון אשר מיישם מדיניות זו. אנו מאמינים כי תוך שנים ספורות, ייחשב צעד זה כבנצ'מרק של דירקטוריונים בשוק ההון. אנו קוראים לחברות וגופי השקעה להצטרף ולהתגייס להעלאת שיעור הנשים בדירקטוריונים".
מהלך זה הוא חלק ממדיניותו הכוללת של בית ההשקעות, לשילוב עקרונות ה-ESG (השקעות אחראיות בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי) במסגרת מדיניות ההשקעות שלו. לפני כשנה וחצי הודיע פסגות על אמנה חדשה, במסגרתה מתחייב בית ההשקעות להגדיל את ההשקעות האחראיות שלו ולשלב נושאי ESG במדיניות ההשקעות שלו ובאנליזות שלו. כחלק ממדיניות זו, הצטרף פסגות ליוזמה הבינלאומית של ארגון PRI, לצד גופי השקעות בינלאומיים מובילים. זאת, מתוך הבנה שהשקעות אחראיות מניבות לאורך זמן תשואות טובות יותר. המדיניות החדשה בנוגע לשיעור הנשים בדירקטוריונים היא צעד נוסף ביישום האמנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה