השוק

התעשיינים מזהירים: אנחנו בפני צונאמי כלכלי והממשלה מיואשת

באסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים, אמר הנשיא, ד"ר רון תומר: "אם הקורונה לא שברה אותנו, שער הדולר הקורס ישבור". עוד באירוע התקיים בזום, במעמד נשיא המדינה ונגיד בנק ישראל, שהבטיח כי לא יהסס לנקוט במדיניות של ייסוף השקל, כדי לסייע לתעשיינים
ארנולד נטייב |  1
רון תומר (צילום יחצ)
באסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים שהתקיימה היום (חמישי), בזום במעמד נשיא המדינה ונגיד בנק ישראל מזהירים התעשיינים מההשלכות של ירידת שער הדולר על תעשיית הייבוא והייצוא מישראל, ומטילים את האחריות על ממשלת ישראל. באירוע נכח גם נשיא ומנכ״ל לשכת המסחר והתעשייה של דובאי, שאמר כי הפגישה מגיעה בשעה מרגשת עבור איחוד האמירויות הערביות וישראל, כאשר הקשרים העסקיים בין שתי המדינות צוברים תאוצה.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר פתח את האסיפה ואמר כי "התחושה היא שאם הקורונה לא שברה אותנו, שער הדולר הקורס ישבור. אנחנו עומדים בפני צונאמי כלכלי שלא משנה כמה ננסה להילחם, בסוף יקבור אותנו, ובחצי שנה הקרובה אני לא צופה שינוי. בתחילת השנה עוד הייתה לנו ממשלה שפחות או יותר תפקדה, אבל עכשיו אנחנו נמצאים מול ממשלה שמיואשת מעצמה ומתכננת אולי כמה שבועות קדימה. 
עוד אמר: הפוליטיקאים מחפשים את הכותרת הכי פופולארית ולכן הדולר הנמוך טוב להם, כי זה זול יותר להזמין מעלי-באבא ולכן כולם מרוצים. הם לא חושבים על הפגיעה ביצוא ובהיי-טק ועל האובדן של עשרות אלפי מקומות עבודה, בעיקר בפריפריה, בעקבות הירידה בשער. כעת שער הדולר עומד על 3.17 שזה ממש מזעזע, ויש לי תחושה שעוד נתגעגע לשער הזה. הדרך היחידה להציל את המצב הוא באמצעות נקיטת צעדים פיסקאליים, בהם הפחתת עלויות העבודה ועלויות היצוא".
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון אמר: "בשנת 2020 רכשנו כ-20 מיליארד דולר, כך שיתרות המט"ח עומדות היום על כ-170 מיליארד דולר- במידת הצורך ובהתאם לנסיבות נמשיך במדיניות זו ונסייע בכך לתעשיית הייצוא ותחליפי הייבוא".
עוד אמר: "בנק ישראל ביצע בתחילת המשבר עסקאות החלף דולר/שקל כדי לשמור על הנזילות בשווקים ולהתגבר על הכשל שהיה בשוק המט"ח, גם בעולם אגב, והיקשה על ביצוע עסקאות עם גורמים מחו"ל. עם התפתחות המשבר התרחש ייסוף משמעותי, והרכישות המשמעותיות של הבנק מיתנו את קצב הייסוף".
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אמר: "ימי המשבר הללו מחוללים כבר עכשיו קשיים רבים למשק הישראלי. כולנו ערים לענפי ייצור, תעשייה ושירותים, שממש קורסים תחת העול הכלכלי. כבר כעת דרישות השוק משתנות ושוק הייצור והתעסוקה משתנה ביחד איתן, ואין לי ספק שעם תום המגיפה נהיה חייבים לבצע שינויים ולהתאים כמובן את עצמנו לעולם שונה, עולם אחר. אני מקווה שנדע לזהות את ההזדמנויות שגלומות באתגרים הללו ולהצעיד בעזרתן את החברה הישראלית קדימה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא מדפיסים 10-15 מיליארד
    אמיר 01/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יקרה? רק ישרת אותנו.
    סגור