השוק

בעקבות החסימה של טראמפ: מניית טוויטר ירדה ב-4% בשעות ספורות

בכך השלימה המנייה צניחה של כמעט 7% מיום רביעי שעבר. ביומיים האחרונים היא עלתה מחדש, אבל ערכה עדיין נמוך מכפי שהיה לפני הפריצה לקפיטול. הנשיא המכהן איבד פלטפורמה שבה עקבו אחריו יותר מ-88 מיליון בני אדם
רועי בהריר-פרל | 
טראמפ נגד טוויטר (צילום istock, Gage Skidmore)
יש מחיר להחלטתה התקדימית של טוויטר לחסום לצמיתות את חשבונו של נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ עקב דברי ההסתה שלו לקראת הפריצה של תומכיו לגבעת הקפיטול: ערך המנייה של הרשת החברתית ירד בעקבות ההכרזה על החסימה מ-54.25 דולר ב-6 בינואר ל-50.49 ביום שישי האחרון, ה-8 לחודש - ירידה בשיעור של 6.9% בסך הכל.
רוב הירידה הזאת - כ-4% - נרשמה במהלך השעות שאחרי ההכרזה על השעיית החשבון של הנשיא טראמפ נוכח "סיכון להסתה מחודשת לאלימות", כפי שפרסמה הרשת החברתית. הירידה בערך המנייה החלה למעשה עוד ביום רביעי, כשטוויטר החליטה להשעות את חשבונו של הנשיא זמן קצר לאחר הפריצה למבנה הקפיטול.
 
ביום חמישי האחרון החשבון נפתח מחדש, אלא שאז העלה הנשיא המכהן שני ציוצים, בהם כתב לתומכיו בין השאר "יש לנו קול ענק והוא יישמע היטב גם בעתיד הרחוק" וציין כי אין בכוונתו להשתתף בהשבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.
כזכור, לאחר פרסום הציוצים הללו, טוויטר מסרה שהיא הגיעה למסקנה שהם מהווים הפרה של תקנות החברה ושיש להסיר את היוזר @realDonaldTrump מהרשת החברתית באופן מיידי, ולצמיתות. לנשיא המכהן היו, עד לסגירת החשבון, כ-88 מיליון עוקבים.
בהמשך להחלטתה הדרמתית של טוויטר הודיע מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג כי גם החשבונות של טראמפ בפייסבוק ובאינסטגרם ייחסמו לפרק זמן של שבועיים לפחות, עד שג'ו ביידן יושבע לנשיאות. בינתיים, מניית טוויטר הספיקה להתאושש מעט וכעת ערכה עומד על 51.48 דולר - עלייה של כ-2% ביחס לערך המנייה ביום שישי האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה