השוק

ממשל ביידן נערך להעלאת מסים, איך זה ישפיע על ישראל?

העלאת המסים אמורה להיות השלב השני בתוכנית ההרחבה של הבית הלבן שעברה השבוע את כל שרשרת החקיקה בהיקף כספי של 1.9 טריליון דולר.  מדובר בתוכנית בעלת משמעויות מרחיקות לכת עבור העולם כולו
ניצן כהן |  1
ביידן נפט (צילום Facebook, Freepik)
לראשונה מאז 1993 הממשל האמריקאי נערך להעלאת מסים פדרליים. העלאת המסים בארה"ב היא חלק מהתוכנית הכוללת להתמודדות עם משבר הקורונה עליה הצהיר ג'ו ביידן עוד בקמפיין הבחירות. התוכנית היא למעשה השלב השני בתוכנית הכוללת של הבית הלבן שהשלב הראשון שלה - הזרמה של 1.9 טריליון דולר לשווקים עבר השבוע את כל שלבי החקיקה.
כלי התקשורת האמריקאים מצטטים גורמים בבית הלבן שאומרים כי שני המסים שיעלו כמעט באופן וודאי הם מס החברה שיעלה מ-21% ל-28%, המס על הכנסה שוטפת מעל 400 אלף דולר בשנה ומס נוסף על פרטים שמשתכרים יותר ממיליון דולר בשנה.
בהנחה שביידן והדמוקרטים יצליחו להעביר את השלב הזה בתוכנית הכלכלית הכוללת של הבית הלבן בשני בתי הקונגרס הרי שמצב זה עלול להיות סמן ימני לשאר מדינות העולם וישראל בתוכם, וזאת משום שארה"ב לא תאפשר ששיעורי מס החברות והמס על משתכרי שכר גבוה יהיה אצלם גבוה משאר מדינות העולם שעלולות בשל חשש מבריחה של חברות מארה"ב והתמקמות שלהם במקומות בהם שיעורי מס החברות נוחים יותר.
אסור לזלזל בהיבטים הפוליטיים בארה"ב סביב נושא העלאות מס שבאופן מסורתי זוכה להתנגדות של הרפובליקאים ואף להתנגדות בקצה הימני של המפלגה הדמוקרטית. לא נראה שהתהליך הזה יהיה קל לביידן אבל מדובר בתוכנית בעלת משמעויות מרחיקות לכת עבור העולם כולו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה צריך להעלות מיסים
    ט 03/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הכלכלה מבוססת באופן בלעדי על הדפסת כסף ? רעיונות מרקסיסטים שצריך ליישם. אין למי של הזה בעיה של בוחרים. הם לא רלוונטים כמו בצפון קוריאה. יש cia ו msm שמחליטים מה תוצאות הבחירות. השאלה היא למה האוכלוסיה,בעיקר הלבנה,לא מפרקת את העריצות הנוראית הזו.
    סגור