השוק

קבוצת זאפ נמכרת לפורמולה מערכות תמורת 300 מיליון שקל

פורמולה במערכות מדווחת על רכישת הבעלות בקבוצת זאפ שמפעילה את קבוצת אתרי הצרכנות הגדולה בישראל וברשותה כ-20 אתרי מידע ושירות לצרכנים ובעלי עסקים. שווי העסקה עומד על 240 מיליון שקל ועתיד לעלות ל-300 מיליון שקל
מערכת ice |  5
גיא ברנשטיין (צילום יחצ)
פורמולה מערכות מדווחת אתמול (שלישי) על חתימה על הסכם לרכישת הבעלות המלאה בקבוצת זאפ גרופ' מידי קרן ההשקעות אייפקס תמורת כ-240 מיליון שקל במזומן.
על פי ההסכם בין הצדדים התמורה עשויה לגדול בכ-60 מיליון שקל נוספים ועד לסכום כולל של כ-300 מיליון שקל, וזאת  בכפוף לעמידת החברה ביעדי רווח תפעולי מתואם בשנתיים הראשונות שלאחר הרכישה. השלמת העסקה כפופה, כמקובל, למספר תנאים, לרבות קבלת אישור מרשות התחרות.
זאפ גרופ, המעסיקה כיום כ-300 עובדים, היא קבוצת אתרי הצרכנות הגדולה בישראל המנהלת למעלה מ-20 אתרי צרכנות מובילים מעולמות תוכן מגוונים עם יותר מ-17 מיליון ביקורים מדי חודש, בראשם אתר זאפ השוואת מחירים, זאפ דפי זהב שכיום משמש אינדקס העסקים הגדול בישראל  וזאפ רסט.
אתרי הקבוצה מספקים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל פלטפורמה פרסומית רחבה ועשירה ומציעים לגולשים חוויית חיפוש נוחה עם מגוון כלים מתקדמים, המאפשרים לצרכנים לקבל החלטות בצורה מיטבית ומושכלת.
רמי חזן, מנכ"ל זאפ גרופ: "אנו גאים להצטרף לקבוצת פורמולה מערכות ושמחים על ההזדמנות להמשיך ולהרחיב תחת פורמולה את מעגל הלקוחות ואת סל פתרונות השיווק והפרסום הדיגיטליים המתקדמים שלנו. אני בטוח כי צירופה של זאפ גרופ' לקבוצת פורמולה תאפשר לקדם באופן משמעותי את התכנית האסטרטגית למיצוב החברה כזירת מסחר אלקטרוני עם ה-Marketplace המתקדם והמוביל בישראל, בנוסף לפיתוח וקידום אתרים נוספים בתחומים חדשים והרחבת היצע השירותים הדיגיטליים לחברות ובתי עסק קטנים ובינוניים כמו גם לגולשים באתרי הקבוצה."
מימון העסקה יהיה באמצעות מקורותיה העצמאיים של פורמולה מערכות לצד גיוס חוב נוסף במערכת הבנקאית ו/או בשוק ההון. זאפ גרופ תתווסף לפורטפליו של קבוצת פורמולה, בעלת השליטה בשלוש החברות הציבוריות – מטריקס, סאפיינס ומג'יק – וכן בחברות הפרטיות מיכפל, אופק צילומי אוויר, InSync ו- TSG (בשליטה משותפת עם התעשייה האווירית).
גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה מערכות: "אנו שמחים לעדכן כי פורמולה חתמה על הסכם לרכישת זאפ גרופ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, הנהנית ממותג מוביל בשוק הישראלי, ובעלת פתרונות רחבים בתחומי הפרסום, קידום אתרים, דיוור ועוד. פתרונות זאפ גרופ' מסייעים לחברות ובתי עסק קטנים ובינוניים לנהל באופן יעיל ומדויק את הקשר המסחרי שלהם עם לקוחותיהם באמצעות כלי פרסום, טירגוט לקוחות ועוד, ובכך לייצר ערך שיווקי ומכירתי משמעותי הנשען על מערך ביג דאטה, מדיה ודיגיטל רחב. הרכישה תהווה נדבך נוסף בפעילות פורמולה למתן ושיווק פתרונות דיגיטליים שונים לחברות ובתי עסק קטנים ובינוניים. אנו נפעל ליצירת סינרגיה בין פעילותה של זאפ גרופ לבין פעילויות אחרות בקבוצת פורמולה, בשלב ראשון, בשוק הישראלי, ובהמשך גם נבחן את הרחבת הפעילות אל מעבר לים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גיא ברנשטיין זורק את כל מה שהאכילו אותך!!!
    קשקשני 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלים של מי שמכר לך!!
    סגור
  • 4.
    גיא ברנשטיין אין לך מושג!!! (ל"ת)
    עובד לשעבר 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לרמי חזן
    נעמה 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שבכהונתו הערך ירד מ800 מיליון שרצו בהנפקה ל240 מיליון. אין ספק שהוא מנהל מעולה חחח. מנהל משכמו ומעלה שקידם בתקופתו את כל מי שהיתה לו לשון מספיק ארוכה ושבגללו כל הטובים ברחו מהחברה. חברה שהביאה מנהלים רק מחברות הסלולר השונות שחיים בסרט שזו עדיין תקופת החגיגות שלפני הרפורמה של כחלון. רוב המינויים שם בהנהלה היו בשיטת חבר מביא חבר ללא כל קשר להתאמה לתפקידים. אני שמחה שמכרו אותם כי זו שירת הברבור של המנהלים הבכירים שסביר להניח שלא ימצאו שום עבודה דומה אלא רק אם אחד החברים שלהם עדיין ידאג להם שוב לעבודה. מקווה שחסכתם מספיק לפנסיה :)
    סגור
  • 2.
    איזה עקיצה
    עובד החברה 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לחברה הזו לא נשאר שום נכס. אתרים שלא נותנים תועלות ללקוחות, אין עובדים, אין שירות. רק אם יעשו ניקוי אורוות יסודי ויעיפו 97% מהמנהלים והעובדים יהיה סיכוי.
    סגור
  • 1.
    הרבה כסף עבור טרנטה - לא? (ל"ת)
    אמיל 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור